Jump to content

Volvo Tamd 74P motor som mister turtall

Eriko

Recommended Posts

Har en dobbelt innstallasjon av TAMD 74P. Den ene motoren har en tendens til å redusere turtallet under drift med et par hundre omdreininger. Dette skjer spesielt hvis synkroniseringen er slått av. Tendensen ser ut til å være mindre uttalt hvis denne er aktivert selv om det inntreffer her også. Veldig irriterende å sitte å passe på turtallet hele tiden!!! Motoren kommer seg hvis jeg gir gass for å kompensere, men så kommer den seg igjen og øker forbi den stabile motoren. Jeg har lest innlegg om EDC hjerne, aktuar (giver) etc. Det ser ut til at problemet kommer i litt motsjø ved slag etc som forårsaker rystninger, vibrasjoner ut over normalen. Noen med lignende erfaringer / løsning på problemet??

Hei.

er dette skjedd over vinteren eller var det slik forige sesong også?

er det skjedd over vinterer ville jeg ha demontert den lille 5 mm plast slangen som går under diesel filterene dine og bort til under kant av edc hjernen.

den ville jeg blåst rein,etter vinterelagring kommer det fuktighet i denne og da jager motoren.

denne slangen er for turbo trykket på motoren.

mvh Thomas

Takker for tips - probelemet har igrunnen vært slik hele tiden, men nå er det blitt mer uttalt. Båten har ligget i et relativt fuktig lager i vinter. Uansett, jeg skal sjekke dette ut med mekaniker som skal se på saken neste uke. Virker nesten som om noe er "løst". Jeg registerer at dette har en tendens til å komme i litt motsjø / ved rystelser i båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...