Eriko Startet 8.Juli.2007 Del på Facebook Startet 8.Juli.2007 Har en dobbelt innstallasjon av TAMD 74P. Den ene motoren har en tendens til å redusere turtallet under drift med et par hundre omdreininger. Dette skjer spesielt hvis synkroniseringen er slått av. Tendensen ser ut til å være mindre uttalt hvis denne er aktivert selv om det inntreffer her også. Veldig irriterende å sitte å passe på turtallet hele tiden!!! Motoren kommer seg hvis jeg gir gass for å kompensere, men så kommer den seg igjen og øker forbi den stabile motoren. Jeg har lest innlegg om EDC hjerne, aktuar (giver) etc. Det ser ut til at problemet kommer i litt motsjø ved slag etc som forårsaker rystninger, vibrasjoner ut over normalen. Noen med lignende erfaringer / løsning på problemet?? Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Har ikke så mye peiling på disse tingene, men kunne det værrt en løsning å bytte om på hjernene. Flytter problemet seg har du vel funnet feilen. Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Hei. er dette skjedd over vinteren eller var det slik forige sesong også? er det skjedd over vinterer ville jeg ha demontert den lille 5 mm plast slangen som går under diesel filterene dine og bort til under kant av edc hjernen. den ville jeg blåst rein,etter vinterelagring kommer det fuktighet i denne og da jager motoren. denne slangen er for turbo trykket på motoren. mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Eriko Svart 9.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Takker for tips - probelemet har igrunnen vært slik hele tiden, men nå er det blitt mer uttalt. Båten har ligget i et relativt fuktig lager i vinter. Uansett, jeg skal sjekke dette ut med mekaniker som skal se på saken neste uke. Virker nesten som om noe er "løst". Jeg registerer at dette har en tendens til å komme i litt motsjø / ved rystelser i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.