Jump to content

Bensinlekkasje Tohatsu 9,9

Salingen

Recommended Posts

Kjøpet to nye Tohatsu motorer til denne sesongen, en 9,9 og en 18 hk to taktere

På 9,9 motoren har jeg hatt problemer med lekasje av bensin. Fra første dag var det lekasje fra forgasser

som samlet seg i motor rommet, og det kom bensin ut ved propellen når den var tiltet opp.

Forhandleren skiftet forgasser, så den er nå tett, men det forsetter å komme bensin ut ved propellen når den er tiltet opp, og når jeg starter motoren når den er kald bobler det opp bensinflak rundt motoren de første 10- 15 sekundene.

Motorgange og ytelse fra motoren er slik den skal være.

18 hk motoren, som er nesten samme motor har ikke dette problemet.

Er det noen som har noen erfaringer eller tanker om dette?

• 3 måneder senere...
Akkurat det der lurer jeg også veldig på, min jukser også når jeg gir full gass og skal i plan. Problemet er der ikke når jeg har kjørt en stund..

Det kan jo være tetningene på veiva som er litt slitne, bytta de selv på en yamaha 9,9hk, men det virker litt rart siden den går fint ettervert. har en 60hk som oppførte seg litt mer som du sier, der fant jeg ut at i tilkoblinga mellom pluggledningen og coilen var det litt dårlig kontakt, etter det har den gått fint. Bytta pluggledninger også når jeg var i gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...