Jump to content

Bensinlekkasje Tohatsu 9,9


Salingen

Recommended Posts

Kjøpet to nye Tohatsu motorer til denne sesongen, en 9,9 og en 18 hk to taktere

På 9,9 motoren har jeg hatt problemer med lekasje av bensin. Fra første dag var det lekasje fra forgasser

som samlet seg i motor rommet, og det kom bensin ut ved propellen når den var tiltet opp.

Forhandleren skiftet forgasser, så den er nå tett, men det forsetter å komme bensin ut ved propellen når den er tiltet opp, og når jeg starter motoren når den er kald bobler det opp bensinflak rundt motoren de første 10- 15 sekundene.

 

Motorgange og ytelse fra motoren er slik den skal være.

18 hk motoren, som er nesten samme motor har ikke dette problemet.

 

Er det noen som har noen erfaringer eller tanker om dette?

Link to post

Har hatt 9,9 hk Tohatsu uten de problemer du nevner. Regner med at du har prøvd å klemme hardt på blæra gjentatte ganger, for å se om det kommer ut bensin i slangeforbindelser etc.

Tydelig at du fortsatt har lekkasje et sted. Det skal absolutt ikke renne ut bensin når motoren er opptiltet.

Link to post

Motoren er tett `utvendig` forgasser, slanger osv. er sjekket flere ganger.

Slik som jeg tror kommer bensinen ut i eksoskanalen, altså en intern lekkasje.

Men sikker er jeg ikke.

Link to post
  • 3 months later...
har samme problemet som deg. + at den jukser når eg gir gass. driver og sjekker det ut nå.

Gir du ein lyd visst du fant ut hvor lekasjen kommer fra?

Akkurat det der lurer jeg også veldig på, min jukser også når jeg gir full gass og skal i plan. Problemet er der ikke når jeg har kjørt en stund..

Link to post

Hva med å få forhandler til å sjekke flottørhøyde og nåleventilen til denne i forgasseren som en begynnelse?

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Akkurat det der lurer jeg også veldig på, min jukser også når jeg gir full gass og skal i plan. Problemet er der ikke når jeg har kjørt en stund..

Det kan jo være tetningene på veiva som er litt slitne, bytta de selv på en yamaha 9,9hk, men det virker litt rart siden den går fint ettervert. har en 60hk som oppførte seg litt mer som du sier, der fant jeg ut at i tilkoblinga mellom pluggledningen og coilen var det litt dårlig kontakt, etter det har den gått fint. Bytta pluggledninger også når jeg var i gang.

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...