Salingen Startet 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2007 Kjøpet to nye Tohatsu motorer til denne sesongen, en 9,9 og en 18 hk to taktere På 9,9 motoren har jeg hatt problemer med lekasje av bensin. Fra første dag var det lekasje fra forgasser som samlet seg i motor rommet, og det kom bensin ut ved propellen når den var tiltet opp. Forhandleren skiftet forgasser, så den er nå tett, men det forsetter å komme bensin ut ved propellen når den er tiltet opp, og når jeg starter motoren når den er kald bobler det opp bensinflak rundt motoren de første 10- 15 sekundene. Motorgange og ytelse fra motoren er slik den skal være. 18 hk motoren, som er nesten samme motor har ikke dette problemet. Er det noen som har noen erfaringer eller tanker om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Det kan være normalt att når du tilter motor opp, renner bensin som er i gasseren ut og nedover stammen.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
chagall Svart 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Har hatt 9,9 hk Tohatsu uten de problemer du nevner. Regner med at du har prøvd å klemme hardt på blæra gjentatte ganger, for å se om det kommer ut bensin i slangeforbindelser etc. Tydelig at du fortsatt har lekkasje et sted. Det skal absolutt ikke renne ut bensin når motoren er opptiltet. Sitér dette innlegget Link to post
Salingen Svart 8.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Motoren er tett `utvendig` forgasser, slanger osv. er sjekket flere ganger. Slik som jeg tror kommer bensinen ut i eksoskanalen, altså en intern lekkasje. Men sikker er jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
rubenmed Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 har samme problemet som deg. + at den jukser når eg gir gass. driver og sjekker det ut nå. Gir du ein lyd visst du fant ut hvor lekasjen kommer fra? Sitér dette innlegget Link to post
Salingen Svart 26.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Problemet avtok utover sommeren, hva som gjorde det har jeg ikke peiling på. Uansett har ikke hatt motorfusking slik du har. Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 har samme problemet som deg. + at den jukser når eg gir gass. driver og sjekker det ut nå.Gir du ein lyd visst du fant ut hvor lekasjen kommer fra? Akkurat det der lurer jeg også veldig på, min jukser også når jeg gir full gass og skal i plan. Problemet er der ikke når jeg har kjørt en stund.. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Hva med å få forhandler til å sjekke flottørhøyde og nåleventilen til denne i forgasseren som en begynnelse? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
csvirus Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Akkurat det der lurer jeg også veldig på, min jukser også når jeg gir full gass og skal i plan. Problemet er der ikke når jeg har kjørt en stund.. Det kan jo være tetningene på veiva som er litt slitne, bytta de selv på en yamaha 9,9hk, men det virker litt rart siden den går fint ettervert. har en 60hk som oppførte seg litt mer som du sier, der fant jeg ut at i tilkoblinga mellom pluggledningen og coilen var det litt dårlig kontakt, etter det har den gått fint. Bytta pluggledninger også når jeg var i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.