Jump to content

Garmin MapSource på PC, med ekstern touchskjerm


AndersH

Recommended Posts

Jeg skal ha meg en bedre GPS/Kartplotter løsning enn jeg har i dag (Garmin GPSmap 276c). Spesielt trenger jeg en større skjerm. Jeg har en såkalt "ultraportabel" PC med 12" skjerm hvor jeg har installert Garmin nRoute, som er Garmin's plotte/autorouting program. Maskinen er en tabletPC med touch skjerm og jeg får gjot alt jeg ønsker bare med stylusen og å trykke på touch skjermen.

 

Men - maskinen er for stor og klumpete å ha på styreposisjonen i min båt. Dermed har jeg sett mot en ekstern skjerm som Komplett selger. En 8 toms touchskjerm med festebrakett for montering i bil osv.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306510

 

Så med PC'en trygt et sted hvor jeg kan beskytte den litt (uten å forhindre kjøling) og noen kabler opp til styreposisjonen, så er kanskje problemet løst? Noen andre som har forsøkt å klare seg med en slik touchskjerm i kombinasjon med Garmin nRoute?

 

Noen andre som har testet/brukt tilsvarende? Dersom det fungerer etter hensikten så er det jo en 8" plotter til 2000 kroner da... PC'en har jeg jo uansett. For ordens skyld - beholder GPSMap 276'en som "giver" til nRoute.

Redigert av AndersH (see edit history)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Hei, har prøvd denne løsningen på bærbar PC, men er skuffet over garmin, som legger begrensinger i bruken. Du skal ikke zoome mye ut, før du ikke ser hvor du er, alle øyer og fastland blir bare forkanta streker.

 

Bytter du til en lavere visning så vil masse av disse forsvinne når du zoomer ut prøv deg litt frem :yesnod:

Du kan også installere en tilleggspakke som heter Garmin Trip and Waypoint Manager.

Redigert av Espen C (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vel - de nevnte tingene er ikke noe problem. Vet ikke om du har brukt MapSource eller noe annet for å navigere, men nRoute er et program som er laget for formålet. At detaljer forvinner når du zoomer ut er jo standard på alle Garmin produkter. Også på GPSMap kartplotterne. Dette fikser man ved å sette høyere kart-detalj. Samme i nRoute og MapSource for den saks skyld.

 

Det er jeg på jakt etter er om andre har brukt Garmin kombinert med touchskjerm? Mange bruker jo PC til å navigere skjønner jeg...

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...