Miles Ahead Svart 9.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 eftersom du bor i Halden tipper jag du er på Harrytur en gang i uken...post restante Strömstad Må nok innrømme at poste restante Strömstad er en adresse som ikke er helt ukjent for meg ja Sitér dette innlegget Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic Link to post
olpi Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Helt enig med deg - ikke bra nok. Løsningen er å bytte båt. Har allerede pratet med ØKH om dette. .... 44 som kommer snart har bedre løsning. Du er ikke snau.. . Jeg tror de fleste har båter hvor ikke absolutt alt er optimalt. Noe er "feil" på alle båter. Hvis du er fornøyd ellers med W37GM så hadde jeg ikke latt dette plage meg, men det er vel kanskje en annen type båt du vil ha nå? Sitér dette innlegget Link to post
Miles Ahead Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Miles - hvor lang var pinnen du brukte? 1,5 meter? Min tømmerstokk er 1,65 - kommer til å ha den med meg, tror den passer i det store skottet forran nedgangen til kabinen. Sitér dette innlegget Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic Link to post
Miles Ahead Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 her Miles Ahead slå en signal til Gbg http://www.gecea.com/prod_instatrim_3.asp o kolla vad dom skall ha?! Har forsøkt å nå Gecea i Gøteborg i dag, men det var ikke enkelt. Til å begynne med var det ingen som tok telefonen, men 13:00 var det til slutt en jente som tok telefon. Hun kunne fortelle meg at alle var til lunsj, men at jeg skulle bli kontaktet når de var tilbake. Det løftet ble desverre ikke holdt. Kjenner du til dette firmaet? Kanskje mange som har ferie, men det er jo på denne tiden av året at trykket på serviceavdelinger i denne bransjen er størst. Kommer derfor til å følge opp dette også med Windy i morgen. Sitér dette innlegget Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic Link to post
Gunga Din Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 (redigert) vill du att jag skall ringe Gecea, var det pumpen eller kontakten det var feil på? send mig en IM med ditt tlfnummer...... (tror Gecea idag bare er en liten agent...förr i tiden sålde dom tom båter...., kansje dom er på ferie i regnet..) Redigert 10.Juli.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
chagall Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Har inntrykk av at hele Sverige er "UTE TIL LUNSJ" mellom 11,30 til minst 13,30. Omtrent ingen spiser lunsj på jobben hos "søta bror". Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 ja iallafall till 1230...må ju ha riktig lagad mat....nytter ikke o sitte med en brödpakke..... har ju haft riktig lunsj sen skoletiden......legger ju ikke om vanerna så lett..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Miles Ahead Svart 11.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 vill du att jag skall ringe Gecea, var det pumpen eller kontakten det var feil på? send mig en IM med ditt tlfnummer...... (tror Gecea idag bare er en liten agent...förr i tiden sålde dom tom båter...., kansje dom er på ferie i regnet..) Takk for tilbudet Gunga, men jeg fortsetter ringerunden selv - det går bra Sitér dette innlegget Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Takk for tømmerstokkmålet. Får sørge for å ha en slik ombord da Har du funnet noen løsning på dette eller fortsetter du å feilsøke? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Du får kjøpt 2"4" i teak vet du, Bitteliten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 (redigert) Har lurt på det ja. Må jo ha litt schtyle . Aprpos det - Saga ligger her i havna nå. Har hatt en CAT service bil på siden i ett døgn. Misunner den teaken ombord der. Redigert 12.Juli.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Er det slik at man kjøper en båt til over 1000 båtpenger, og så må man ha med seg en 2x4" for å holde motorluka oppe hvis man skal opprettholde sikkerheten det er å ha muligheten til å komme ut igjen? Går det ann da? Alle biler(vel nesten alle da) har en liten stang som brukes til å holde panseret oppe når man skal mekke litt. Men denne lille detaljen har man altså spart inn på. Det må da være særdeles enkelt å lage ett par flatjernsbiter som ligger på hver side, og som kan vippes opp og sikre luka når den er åpnet. Regnet med at slikt var påkrevet. Ett annet alternativ hvis jeg hadde hatt jobben med å lage disse lukene er selvsagt å legge på den tidligere splint-utløsningen på løftesylindrene. I tillegg hadde jeg smelt på ett par gassdempere ala bakluke på bil. Da ville man ved å dra i splinten via fjernutløsningen få lukene til å åpne seg ved hjelp av gassdemperne. Men slike ting koster sikkert produsenten 1 båtpenge å kjøpe inn... Forøvrig håper jeg også at jeg en dag har båt med motorrom jeg må bruke stige for å gå ned i PS. Windy har automatisk slukking av motorrom står det i ett innlegg over. Er det av typen halogen-apparat som utløses av varme? Da bør motorene stå stille når det begynner å brenne, for jeg misstenker at hvis du ligger i god driv med de to diesel-motorene på bildet, vil du ikke merke det som fusking engang når de tømmer motorrommet for gass Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Forøvrig håper jeg også at jeg en dag har båt med motorrom jeg må bruke stige for å gå ned i Og med plass til en stikkebenk og verktøy, samt full ståhøyde. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 PS. Windy har automatisk slukking av motorrom står det i ett innlegg over. Er det av typen halogen-apparat som utløses av varme? Da bør motorene stå stille når det begynner å brenne, for jeg misstenker at hvis du ligger i god driv med de to diesel-motorene på bildet, vil du ikke merke det som fusking engang når de tømmer motorrommet for gass Normalt sett slås motorene av når flasken utløses, tenningen brytes, men kravet er at en skal få alarm slik at de manuellt skal slås av. Sitér dette innlegget Link to post
Miles Ahead Svart 12.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Takk for tømmerstokkmålet. Får sørge for å ha en slik ombord da Har du funnet noen løsning på dette eller fortsetter du å feilsøke? Har bestilt ny pumpe fra Windy - håper å få den før helgen. Regner med (håper) at det ordner seg da... Sitér dette innlegget Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 PS. Windy har automatisk slukking av motorrom står det i ett innlegg over. Er det av typen halogen-apparat som utløses av varme? Da bør motorene stå stille når det begynner å brenne, for jeg misstenker at hvis du ligger i god driv med de to diesel-motorene på bildet, vil du ikke merke det som fusking engang når de tømmer motorrommet for gass Ja, anlegget er koblet til et stopprelee slik at motorene stopper når gassen løses ut. Sikkerheten og installasjonen av det tekniske er nok på et høyt nivå på Windyene. Men det hjelper jo ikke stort det om vi ikke kommer nedi der Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Har bestilt ny pumpe fra Windy - håper å få den før helgen. Regner med (håper) at det ordner seg da... Klaga du fælt så fikk du vel den gratis? Nei, det er bra det ordna seg for deg - ha en fin sommer! Sitér dette innlegget Link to post
MrAnders Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Jeg hadde en miniutgave av dette problemet, en av to løftesylindre hadde lagt på røret. Da var det bare å hjelpe til litt med en hånd, så kom luka. Windy skiftet på garantien. Med dagens løsning har de nok tenkt slik, en av to sylindre vil uansett fungere. Det andre som er fornuftig med løsningen, er at denne skruvarianten er veldig trygg. Står de oppe, så faller de ikke ned. Men jeg satt på kanten og dingla med beina og lurte på hvordan i hule jeg skulle få opp denne luka hvis begge svikter. Og jeg sier takk for omfattende beskrivelse av både det og mer. Tror jeg vet hvorfor de ikke bruker gassdempere, i det formatet der blir de ganske følsomme for temperatur. Så hvis de løfter litt kalde, løfter de mye som varme. Hadde jo vært for gæli hvis nevnte kone og alt på bordet ble vippa i sjøen med et spoing når temperaturen i motorrommet nådde et visst nivå og gassdemperne dro til. Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Hadde jo vært for gæli hvis nevnte kone og alt på bordet ble vippa i sjøen med et spoing når temperaturen i motorrommet nådde et visst nivå og gassdemperne dro til. Kunne vært et artig skue, the eagel has landed. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.