Jump to content

Alarm fra Perkins


Astor

Recommended Posts

Jeg får på hver enste tur flg. alarm:

Noen minutter etter oppstart: 5 bip.

Etter at jeg har slått av maskinen: 5 bip pluss to lengere bip.

 

Hva kan dette være for signal? har lett etter dette i manualen til motoren, som forøvrig er en 6-syl. 220 hk. fra 1984.

 

Temp, olje, vann og lading ser ut til å være ok.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Astor.

I følge min manual kobles akustisk varselenhet inn ved lavt oljetrykk eller høy kjølevesketemperatur og da skal jo også varsellampa bli tent. De maner til Forsiktighet og anbefaler redusert turtall. Fin feieln, se kapittel 6. Og det der ble jeg ikke klokere av.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Kom til å tenke på at hos meg kan jeg koble til en funksjon - stikkkontakt - hvor akusten skal pipe 4 ganger ved oppstart og tilsvarende 4 ganger ved stopp + et langt signal. Dette skal liksom varsle at varsellampene er OK og alt virker som det skal. Greit å ha dersom start/stopp foretas utenfor sikt til instrumentene. Skulle jeg få 3 pip så er det en feil tilstedet.

Har ikke koblet dette til da det ikke har vært behov for en slik funksjon, samt at jeg har tre kontakter å velge mellom, og vet ikke hvilken av disse som har funksjonen. Hver stikkontakt har flere kontakter.

 

Men du har jo 5 pip :confused: .

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

hvor får dere tak i manualer til motoren?

 

Forsøk denne adressen med en forespørsel [mailto:post@universal-diesel.no]. Oppgi motornummer/serienummer og type motor, så hjelper de deg nok, hvist de kan.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Forsøk denne adressen med en forespørsel [mailto:post@universal-diesel.no]. Oppgi motornummer/serienummer og type motor, så hjelper de deg nok, hvist de kan.

 

Snakket med dem i dag. De vil ha ca 1000,- (ink mva) for manualen. Ikke billig for en bok synes jeg.

Link to post
Share on other sites

Men hvilken bok da. Tykkere og tyngere en verdens eldste. Og bra å ha når vanskene strømmer på, og en kan fikse det selv etter detaljene i boka. Joda, de er dyre på slikt. Muligens billigere å skaffe en brukt fra england. Eller låne en på et bibloteket for kopiering. Gjorde det selv med forrige motor da jeg fant manualen på Stvgr. Bibloteket. Må ha litt flaks, vet du :wink: .

 

 

 

Innlegg #11 var vell til Hilmar2.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...