Astor Startet 8.Juli.2007 Del på Facebook Startet 8.Juli.2007 (redigert) Jeg får på hver enste tur flg. alarm: Noen minutter etter oppstart: 5 bip. Etter at jeg har slått av maskinen: 5 bip pluss to lengere bip. Hva kan dette være for signal? har lett etter dette i manualen til motoren, som forøvrig er en 6-syl. 220 hk. fra 1984. Temp, olje, vann og lading ser ut til å være ok. Redigert 8.Juli.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Hei Astor. I følge min manual kobles akustisk varselenhet inn ved lavt oljetrykk eller høy kjølevesketemperatur og da skal jo også varsellampa bli tent. De maner til Forsiktighet og anbefaler redusert turtall. Fin feieln, se kapittel 6. Og det der ble jeg ikke klokere av. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 8.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Ingen varsellampe blinker. Har kjørt i hele år med dette spetakkelet. Etter mitt syn så er alt i orden. Får lese mer i den engelske utgaven. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Kom til å tenke på at hos meg kan jeg koble til en funksjon - stikkkontakt - hvor akusten skal pipe 4 ganger ved oppstart og tilsvarende 4 ganger ved stopp + et langt signal. Dette skal liksom varsle at varsellampene er OK og alt virker som det skal. Greit å ha dersom start/stopp foretas utenfor sikt til instrumentene. Skulle jeg få 3 pip så er det en feil tilstedet. Har ikke koblet dette til da det ikke har vært behov for en slik funksjon, samt at jeg har tre kontakter å velge mellom, og vet ikke hvilken av disse som har funksjonen. Hver stikkontakt har flere kontakter. Men du har jo 5 pip . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 8.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Dette høres mer betryggende ut. Ringer Universal disel i morgen og spør. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bützfleth Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Litt off topic, men hvor får dere tak i manualer til motoren? Høres ut som noe jeg burde skaffe meg i en fei. PS: Har ikke hørt noe pip fra mine motorer enda. Kanskje for gammle. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/B Shanty Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Hvilken Perkins har du? Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post Share on other sites More sharing options...
Bützfleth Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Har 2 stk T6-354 ..som trenger litt oppmerksomhet. Og da kan det være kjekt med en slik bok. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 63544 er en nyere versjon med bedre forbrenning? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 hvor får dere tak i manualer til motoren? Forsøk denne adressen med en forespørsel [mailto:post@universal-diesel.no]. Oppgi motornummer/serienummer og type motor, så hjelper de deg nok, hvist de kan. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bützfleth Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Vet du hva som er forskjellig mellom disse to motorene? Er det evnt mulig å bygge om i en overhalings fase? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bützfleth Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Forsøk denne adressen med en forespørsel [mailto:post@universal-diesel.no]. Oppgi motornummer/serienummer og type motor, så hjelper de deg nok, hvist de kan. Snakket med dem i dag. De vil ha ca 1000,- (ink mva) for manualen. Ikke billig for en bok synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 (redigert) Men hvilken bok da. Tykkere og tyngere en verdens eldste. Og bra å ha når vanskene strømmer på, og en kan fikse det selv etter detaljene i boka. Joda, de er dyre på slikt. Muligens billigere å skaffe en brukt fra england. Eller låne en på et bibloteket for kopiering. Gjorde det selv med forrige motor da jeg fant manualen på Stvgr. Bibloteket. Må ha litt flaks, vet du . Innlegg #11 var vell til Hilmar2. Redigert 9.Juli.2007 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 63544 er noe annerledes med forbrenning og kansje lettere i vekt Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.