Jump to content

Anker Vinsj Bavaria 32 Sport


Stub

Recommended Posts

Jeg er i ferd med å monterer Anchorlift Barracuda anker vinsj, men ser av settet som medfølger at foringen som skal til der kjettingene går igjennom skroget ikke medfølger.

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/14/14974/bmb32_1.jpg

 

Siden alle er så hjelpsomme her på forumet, håper jeg noen kan fortelle meg hvor denne foringen kan anskaffes.

 

På forhånd Takk

Link to post
Share on other sites

Det er nok fordi hvilken skroggjennomføringen du ønsker varierer fra båt til båt. Det kan se ut som om de på bilde har brukt en helt vanlig skroggjennomføringen i plast som de vel selger i de fleste båtsjapper.

Ser sånn ut ja. Denne får du kjøpt på de fleste båtutstyrsforetninger.

 

Ellers har jeg sett ulike løsninger for hvordan kjettingen faller på innsiden. Noen lar den gå rett ned i motor-rommet og lager et skillevegg mot motorsiden slik at en ikke riskere sprut og ikke minst at kjettingen kommer i konflikt med motor. Den andre løsningen er å motere en stor bøtte som kjettinen faller i. I dette tilfelle har jeg sett at noen skjærer opp litt av den ene siden av ei annen bøtte og monterer over bøtta slik at kjettingen føres greit nedi bøtta. Vil anbefale sistnevnte løsning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...