Jump to content

støydeksel til utenbordsmotor


dosern

Recommended Posts

Vel, hadde en slik på en Ibiza 20 Touring så regner med at Ibiza fortsatt kan levere dette til noen av sine modeller. Har også sett at noen Skibsplastbåter har hatt dette som tilsynelatende original deksel, men om noen av disse vil passe på din båt har jeg ingen formening om.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jepp, har sett mange skibsplastbåter med ødelagt kalesje på grunn av denne skjermingen.

Før motoren tiltes opp må lokket løftes. Det er ikke plass utenfor kalesjen så lokket blir liggende på innsiden med kalesjen utenpå. Kalesjen gnager så på kanten av lokket og det blir slitt hull.

Noe å tenke på når du konstruerer din løsning.

Link to post
Share on other sites

Jepp, har sett mange skibsplastbåter med ødelagt kalesje på grunn av denne skjermingen.

Har selv en Skibsplast og ja; kantene på denne skjermen gnager på kallesjen men så langt ikke hull. Dessuten kan en f.eks. legge en liten bit skumgummi over de kritiske punktene. Så en ny Skibsplast nettopp og der var kallesjen laget med en "utposning" bak for å gi plass til denne skjermen.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Vel, hadde en slik på en Ibiza 20 Touring så regner med at Ibiza fortsatt kan levere dette til noen av sine modeller. Har også sett at noen Skibsplastbåter har hatt dette som tilsynelatende original deksel, men om noen av disse vil passe på din båt har jeg ingen formening om.

 

:sailing:

 

Ibiza har sluttet å produsere disse dekslene. Selv monterte jeg et deksel for noen år tilbake på en Ibiza 20 SE Touring. Isolerte deksel også på innsiden. Støyreduksjon var marginal, omtrent ikke noe særlig reduksjon i støy ved kjøring må maks marsjfart er min vurdering. I tillegg upraktisk med dekselet, stod bare i veien.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...