Jump to content

yamaha 9,9 \ 15 hk hvordan?


hifo

Recommended Posts

Har 1999 Yamaha 9.9hk. Den sammen med lettbåten fulgte med når jeg kjøpte slagskipet. Tidligere eier var ikke sikker på om den var endret til 15 HK. Jeg undersøkte flere steder for å få et entydig og klart svar. Jeg oppfattet det slik at det er et genrasjonsskifte rundt 2000. I alle fall var det anleggsplatene til reedventilene som skulle justeres på den jeg har. Husker ikke målene, men det er "bare" å bøye på de. Husk å få de riktige målene først.

 

Du må skru av forgasseren, ta ut reedventilen, justere på anleggsflatene og sette det sammen igjen. Det tar ca. 15min uten å ha gjort det før, forutsatt at du har 1/4 tom pipesett med forlenger. Mener å huske at det er 10mm skruehoder.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Vet ikke, men jeg har hørt rykter om at det bare er å stille på en skrue på noen modeller. Nevnte skrue skal stoppe gasspjellet slik at det ikke åpner helt. Vet ikke hvem modell det er. Kontroler om gasspjellett åpner helt. Det ser du ved å lyse med lykt inn i forgasseren. Har ingen flere tips.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

På gamle modeller, jeg tror min er fra 1997, var det bare å fjerne en stoppeskive på selve gasshåndtaket, så var 9.9 hestern en fullblods 15 hester. Jobben var dengang gjort på under ett minutt. Må forøvrig trekke frem med denne motoren ved at da jeg i år skulle starte den for alle første gang, så gikk den allerede på første snortrekk. Det hadde jeg ikke trodd.

Link to post
Share on other sites

takk igjen for svar.. glemmer aldri jeg kjøpte nytt bensinaggregat .. var helt tørt for olje og bensin før jeg fylte.. tom forgasser osv.. skulle bare prøvedra snora.. jaggu startet den , på det fesne første draget..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...