Jump to content

gode plasser å ligge på svai sydover fra Kragerø...?


no wind

Recommended Posts

I Kragerø-området ville jeg vurdert Skratta (lun liten bukt hvor man ligger til land, men sjelden tett) eller til ankers på Vestre Rauane, men det betinger godt vær for noe utsatt for drag i sjøen.

Å ankre på innsiden av Stråholmen er også flott, men igjen godværsankring.

 

En del vil sikert kunne nevne Skutevikkilen, men selv synes jeg denne er litt mørk og trist og overraskende utsatt for vind.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kommer du til Lyngør kan jeg anbefale Steinskilen. Den ligger bare et par steinkast unna Lyngør sentrum (hvis vi kan kalle det det). Har selv ligget der en natt ("longside" inntil fjellet) med 33 fots seilbåt. Her ligger du svært godt beskyttet mot vær og vind, og med litt flaks, få eller ingen naboer. Stedet finner du ved å fortsette rett fram etter å ha passert sundet mellom Lyngør og Odden mot S/V. Hold deretter utkikk på styrbor side.

Stedet er beskrevet i denne artikkelen.

 

Flere gode tips kan du finne her.

Link to post
Share on other sites

Skal selv nedover i morgen. Hva angår stripa fra Kragerø til begynnelsen av Tromøysundet er det jo flott plasser overalt. Kan ikke navnene på disse stedene da jeg fartet der som ungdom uten kart, men det var aldri noe problem å finne fine og fredelige plasser - så her ligger du godt selv om du tar det på sparket.

Redigert av BårdK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...