Muffe Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Har toalett med septik tank i båten. Har problemer med at væske fra tanken lekker tilbake til do skålen etter en tid. Dette gir dårlig lukt i båten. Er dette noe en bare må regne med ? Eller kan dette forindres på en enkel måte? (Pumper alltid ut så mye væske som jeg klarer fra doen etter at denne har vært brukt) Quote Link to post
Herman Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Du må pumpe så mye at hele slangen mellom toalett og tank blir fyllt med sjøvann når du er ferdig. Det sitter noen tilbakeslagsventiler der, men de holder ikke tett over tid. Regner med at du har innløpet til tanken på toppen av tanken... Quote All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bamse 815 Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 (edited) Sjekk luftinga på tanken hvis den er tett vil lukt komme tilbake. Jeg lar alltid litt reint vann bli stående igjen som en vannlås. Edited July 10, 2007 by Bamse 815 (see edit history) Quote Bamse 815 Link to post
Bützfleth Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Er det noen "do and don't" i forbindelse med å sette opp toalett/septik? Er litt bekymret for min septiktank hvor ut på toalettet er på ca samme høyde som bunnen på septiktanken. Dvs at alt må høyere enn toalettet i seg selv. Ville det ikke være bedre om septik var lavere en toalettet? Quote Link to post
index Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Normalt sett ikke noe problem at tanken står høyere enn toalettet. Hvis alt ellers er OK skal dette fungere helt fint. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bützfleth Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Det var betryggende å høre. Og takker for svaret. Quote Link to post
Recommended Posts