Jump to content

Etterfylling av frostvæske MD 2030

TMS

Recommended Posts

MD 2030

Over motoren er det montert en liten plast tank på ca 1,5 - 2 liter. Tanken har en min og en maks linje. Slange går ned til motoren.... Nivået i beholderen var godt under minimumsnivået, så jeg etterfyllte med forstvæske til like under maks linjen....  Etter å ha startet motoren er nivået igjen godt under minimums nivået. Er dette normalt? - i såfall, har jeg fyllt på for mye frostvæskeblanding?

TMS

TMS

Det kan jo lekke litt en plass (dårlig slange, slangeklemme +++) men det kan jo også være mere alvorlig

(defekt toppakning, topp eller varmeveksler :smiley::lol: :lol:)

Start med å se om det lekker fra slanger +++, og se godt etter, ikke alltid lett å se. Motoren bør være god og varm når du leter. Gå over alle slangeklemmer.

Bare så det er sagt: Jeg kjenner ikke den aktuelle motortype, disse råd er generelle for alle motorer.

Lykke til

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Har opplevd det samme ved skifte av kjøleveske på bilen. I dette tilfellet var det luft i kjølesystemet slik at jeg måtte etterfylle flere ganger før nivået stabiliserte seg. Etter dette har det ikke forsvunnet en dråpe.

Dersom du har hatt lite kjøleveske på motoren kan dette være forklaringen. Prøv å gjenta prosessen flere ganger slik at du i alle fall er sikker på at det er en lekkasje før du begynner å lete.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...