Jump to content

Får små blærene rett etter bunnstoffing - hva er feil?


l@ci

Recommended Posts

Hei,

jeg har bunnstoffet i går og kommet til en problem - rett etter jeg satt på bunnstoff har noen steder (ikke alt over) komet små (til 1mm) blærene som så ut at de ar laget av vann (ikke bunnstoff selv) og inni var oxygen. Hva kunne sjed? Kunne dette bli pest? Eller bunnstoff bare dårlig reagerte med tidligere lag? Jeg har bare "rulled" over flere ganger også var de borte men det var litt skremmende og jeg er usikkert om hvis jeg skulle gå til en lag til å bli helt sikkert alt er i ordern.

 

Takk,

David.

Link to post
Share on other sites

Har du rørt skikkelig i boksen før du påførte bunnstoffet? Regner med at det har vært tørt når du påførte nytt bunnstoff.

 

Er det samme type som du har hatt tidligere? Hardt går på hardt (f.eks. "hard racinc"), Mykt/selvpolerende kan du påføre utenpå tidligere mykt/selvpolerende, men også utenpå hardt. Motsatt - hvis du har hatt selvpolerende så kan du ikke påføre hardt utenpå det. Det holder ikke lenge... .

Tror vel ikke det er feilen, men da vet du det i hvertfall. Om du bytter fabrikat skal det ha mindre å si hvis ellers du følger det jeg beskrev overfor.

 

Det kan jo også være feil på bunnstoffet. Hvis det har vært utsatt for frost så kan det også ha blitt forringet kvalitet.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

tidligere var bunnstoff Jotun, jeg brukte Biltema naa, men begge var selvpolerene. Jeg malte steder hvor det vat "bubler" en gang til og det gikk bra, haaper bunnstoff skal holde og ikke falle av etter jeg setter baaten paa vann :-)

Det viktigste er at det er ikke pest en etter jeg har lest noe artikler om osmose, tror vel det er ikke denne saken.

 

Takk for hjelpen,

David.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...