GameOver Startet 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2007 (redigert) åssen båt er dette? Og hva er max motor sånn ca. ? Redigert 11.Juli.2007 av GameOver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Hurricane ? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Tror jeg og det er. 15-20 hk så flyr den lavt. Sitér dette innlegget Link to post
AndersH Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 (redigert) Ja, Hurricane var det første om slo meg også når jeg så bildet.... Temmelig gammel. Må være nedpå 70-tallet. De som ble solgt på 80-tallet var rundere i kantene... Har sett flere Hurricane 370 med 25hk, men også med 9.9, så motorvalg er vel høyst "veiledende". Men den er gammel og jeg ville nok begynt litt lavt, ja. Ser forresten disse stadig ute på fjorden, gjerne med 2 ungdommer i bredden oppi der. Ser jo ut som hekkbølgen fra en kano skal få de til å tippe over... fatter ikke at de tør... Redigert 11.Juli.2007 av AndersH (see edit history) Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
GameOver Svart 12.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Ok. går det bra med 25 hk ? Er det lang eller kort stamme på disse? Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Synest denne også ligner på en Mørebas 140 GT...? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Honduras Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 ? Mørebas 140GT Hurrycane 370 Hurrycane 470 Gilbert Skrogmessig minner dette kanskje mest om en Gilbert hvis man ser på vinkler på sidene osv. Du skriver ikke noen mål, og Gilberten virker større, men formen er der. Dekket ser noe annerledes ut. Du har sentrert styreposisjon, noe som kan tyde på at den har vært tiltenkt racing med tandem-stoler for optimal balanse. I den grad man kan tipse om andre forum kan du forsøke å legge ut bildet på baatportalen.net Der er det en hovedvekt av yngre(nei, jeg sa ikke fjortis.. ) speedfreaks, og en del av dem har rimelig god peil på denne type båt. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Ser vel at det nå bare er plass til en i båten, så da kan du glemme en del av de jeg satte opp. Er vel kanskje en eller annen Hurrycane/Cyber-variant (mange som har laget former av/til disse ) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
GameOver Svart 12.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Hei igjen. Sprurte på baatportalen.net, en sa det var en baracuda 12fot, han var temlig sikker. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 (redigert) utforming av steglister/akterspeil ligner iallefall sterkt på slik det er på barracuda 16 Redigert 12.Juli.2007 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Noflow Svart 13.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2008 Hurrycane 370 det er ikke en hurricane 370 du, den båten der er hjemmestøpt, det her er en hurricane 370: http://autodb.annonsborsen.se/search/viewF...x?advert=395781 samme som cyber 370 Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 13.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2008 Winrace 12 eller 13? Hadde en i ungdommen med 25 hk gikk ca 30- 33 knop. Ligner veldig. espen Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 13.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2008 er barracuda 400 eller 13 husker ikke helt er mange typer winrace som er 13 fot: mk7 winrace 12 er sånn: de 13 foterne som brukes i dag er i hovedsak mk7, mk8 og mk9 dette er ekstremt lett bygde båter som veier kun 60-70 kg og har kun plass til en, 12fotern er mer cruisingbåt. jeg ville heller hatt winrace 12 en cyber/hurricane 370, uten tvil! BTW... det er hurrIcane, ikke hurrYcane for de som ikke vet, er mange som skifter på de to. Sitér dette innlegget Link to post
Nautofil Svart 13.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2008 Ligner litt på Fanta? Men noe sier meg Bella Arrow pga. overbygget? Det jeg helt sikkert kan fortelle er at det er IKKE denne Sandefjords prod. Hurrycane 370 eller 470. Det er mange som har laget og selger "kopier" og kaller/mulig også er en hurrycane,men dem må ikke forveksles med disse to "originalene" fra Sandefjord. Mener å ha hørt at Leif Strømøy i Sandefjord som i sin tid hadde en finger med i spillet angående tegninger på disse Hurrycane båtene. 370`n skal vist ha et unikt skrog som klarer å prestere mye med liten motor. Nå blir i alle fall 370`n solgt under navnet Cyber 370 og ble prod.på Malta sist jeg hørte noe om denne båten. Denne 370 med en 3 syl. 30 hk Yamaha har i mange år hvert mange gutters sommerdrøm inklusive meg selv på starten av 90 tallet. Husker at dette alltid var et samtale emne i kameratflokken. Morro at noen ønsker å finne ut av hva type båt dem har når en er usikker. Lykke til i jakten. Sitér dette innlegget "Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!" Link to post
Geir Frode Svart 13.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2008 Hei Var sikker på at det var en Bella Arrow.........jeg hadde en slik for mange år siden..... Men fant en slik HER og den var desverre ikke helt lik nei....... Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Concorde Svart 13.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2008 Kan det være Fletcher? Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 13.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2008 http://www.baatportalen.net/index.php?name...light=barracuda prosjektet i et annet forum, det er en barracuda! Sitér dette innlegget Link to post
M4gnus Svart 25.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2011 Om ingen av dere vet ossen båt det er så er det en Barracuda 13! :P Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 25.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2011 Da vi var 15 hadde en kompis en som jeg bestemt mener er helt lik denne, hukommelsen svikter meg på denne, men jeg er temmelig sikker på at den het noe med Sprint!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
dobba Svart 25.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2011 Skater 13? Sitér dette innlegget Link to post
santanaman Svart 25.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2011 Hawk 470 kanskje, mener å ha sett båter til salgs som heter hawk 470 men dem har en vindskjerm som går opp på skrått langs de tre sidene fremfor førerposisjon. Sitér dette innlegget Link to post
M4gnus Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 dobba; Det er en Barracuda 13.. så mye vet eg om båter og den båttypen. ser det med en gang. Ser ikke spesielt pene ut (unnskyld eiger) er 110% sikker på det. Sitér dette innlegget Link to post
henning2012 Svart 14.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2017 Dette er en sprint 13 fot. De ble støpt i Gamlebyen i Oslo på 70 tallet og var en selvbyggerbåt. Hadde en selv med 20 hk mercruiser. Husker en som prøvde med 40 hk. Det gikk galt. Kjørte med vaierstyring ut til hver side på motoren. Kjørte i samme klasse som winrace. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.