Jump to content

Liten speedbåt med dyp V-bunn, hva er dette? (bilde)

GameOver

Recommended Posts

Ja, Hurricane var det første om slo meg også når jeg så bildet....

Temmelig gammel. Må være nedpå 70-tallet. De som ble solgt på 80-tallet var rundere i kantene...

Har sett flere Hurricane 370 med 25hk, men også med 9.9, så motorvalg er vel høyst "veiledende". Men den er gammel og jeg ville nok begynt litt lavt, ja. Ser forresten disse stadig ute på fjorden, gjerne med 2 ungdommer i bredden oppi der. Ser jo ut som hekkbølgen fra en kano skal få de til å tippe over... fatter ikke at de tør...

Redigert av AndersH (see edit history)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

?

img_0365.jpg

Mørebas 140GT

40_1225380753_hoved.jpg

Hurrycane 370

76_1878386028.jpg

Hurrycane 470

1493892-bilde1-1466292-bilde1-bilbilder052.jpg

Gilbert

1481213-bilde1-wilkensen001.jpg

Skrogmessig minner dette kanskje mest om en Gilbert hvis man ser på vinkler på sidene osv. Du skriver ikke noen mål, og Gilberten virker større, men formen er der. Dekket ser noe annerledes ut.

Du har sentrert styreposisjon, noe som kan tyde på at den har vært tiltenkt racing med tandem-stoler for optimal balanse. I den grad man kan tipse om andre forum kan du forsøke å legge ut bildet på baatportalen.net Der er det en hovedvekt av yngre(nei, jeg sa ikke fjortis.. :wink: ) speedfreaks, og en del av dem har rimelig god peil på denne type båt.

• 6 måneder senere...

er barracuda 400 eller 13 husker ikke helt :crazy:

er mange typer winrace som er 13 fot: mk7 mk7_1.jpg

winrace 12 er sånn: winrace_12.jpg

de 13 foterne som brukes i dag er i hovedsak mk7, mk8 og mk9 dette er ekstremt lett bygde båter som veier kun 60-70 kg og har kun plass til en, 12fotern er mer cruisingbåt. jeg ville heller hatt winrace 12 en cyber/hurricane 370, uten tvil!

BTW... det er hurrIcane, ikke hurrYcane for de som ikke vet, er mange som skifter på de to.

Ligner litt på Fanta?

Men noe sier meg Bella Arrow pga. overbygget?

Det jeg helt sikkert kan fortelle er at det er IKKE denne Sandefjords prod. Hurrycane 370 eller 470.

Det er mange som har laget og selger "kopier" og kaller/mulig også er en hurrycane,men dem må ikke forveksles med disse to "originalene" fra Sandefjord.

Mener å ha hørt at Leif Strømøy i Sandefjord som i sin tid hadde en finger med i spillet angående tegninger på disse Hurrycane båtene.

370`n skal vist ha et unikt skrog som klarer å prestere mye med liten motor.

Nå blir i alle fall 370`n solgt under navnet Cyber 370 og ble prod.på Malta sist jeg hørte noe om denne båten.

Denne 370 med en 3 syl. 30 hk Yamaha har i mange år hvert mange gutters sommerdrøm inklusive meg selv på starten av 90 tallet.

Husker at dette alltid var et samtale emne i kameratflokken. :discuss:

Morro at noen ønsker å finne ut av hva type båt dem har når en er usikker.

Lykke til i jakten.

"Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!"

• 3 år senere...
  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...