EIRINA Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 (redigert) Jeg vil bare si at vi marser på ca 2900 eller 3000 omdr alt etter om vi ligger i 25 eller 27 kn men i dag da vi gikk i fra Bolærne til jomfruland måtte vi ned i 2500 omdr pga sjøens størrelse men vi må si at D6 fenomenale trekkevne og lydnivå så er den en utolig maskin. går og går. Akkurat nå ligger vi ved Brygga til to tårnpå Jomfruland og nyter sola og noe kalt husker ikke navnet på det. ferie er ferie Redigert 19.Juli.2009 av A-Joda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Turtallet synker også noe med mere vekt i båten og mere groe på bunnstoffet. 3400-3450 er helt normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Han har en Skorgenes 375 ikke Tresfjord!:evita IV Ja, selvfølgelig var det det Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Skøy å følge med på turen via hjemmesia til båtforeninga dokkers. Misunne deg turen. Hvilket forbruk ligger du på i marsjfart?, jeg har en D6-435 ombord og ligger på ett forbruk på 2,1l/nm på 2950omdr og ca 25,5-26knop. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Turen har vi sett frem til lenge. Forbruket 2 x D6-350 ligger på 3,6-3,8 l/nm. Marsjfart 27-28 kn med 2900-3000 o/min. Ved VP`s anbefalte reduksjon, 10%, mao 3150 o/min ligger farta på ca 30. Som regel ligger jeg på 2900. Ser du er lokalisert i Finnmark, Alta? Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Skal vi prøve å opprett holde denne tråden som den er ment for? Nettopp trøbbel med Volvo penta D- serie og ikke blande inn andre ting som ikke har med saken å gjøre. Synes det hadde vært greit! Og fortsatt god sommer! Mvh My Tax Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Huff, ja nå ble det litt vel mye positive vibber rundt D-motorene Ps! Forøvrig enig at det er på tide å retunere til emnetittelene.... Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Underskudd hos Volvo Penta - Problemene i lystbåtindustrien har ført til salgssvikt hos Volvo Penta med underskudd som resultat. Kanskje dette underskuddet kan få følger for hvordan Volvo Penta følger opp garanti- og reklamasjonsansvar? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Volvo klarer seg nok. Om man leser kvartals presentasjonen deres ser man at Volvo konsernet hadde ca. 55 miliarder i likvide midler. De tapte ca 7 mrd pste kvartal på de holder nok et par kvartaler til utover dét kan jeg skuffe enkelte med at våre to D6 tok oss sikkert til Danmark i dag. På tross at diesel som er en blanding at norsk og svensk, dog med additiv så det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Oyoyoy men du kommer deg neppe hjem igjen!!! .... god tur!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kildal Svart 24.Juli.2009 Del på Facebook Svart 24.Juli.2009 Har nå fått skiftet injektorer på min D6 - friske nye direkte fra sverige, ny serie etter som jeg forstod, så nå er min D6 like go som før , klarte ikke å lese ut feil på injektorer men ble byttet likevel. Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Brizo Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Hvordan ser 09 sesongen ut hittil angående D serien? Har det vært færre havarier eller ligger tallet på havarier som foregående år? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Har nå fått skiftet injektorer på min D6 - friske nye direkte fra sverige, ny serie etter som jeg forstod, så nå er min D6 like go som før , klarte ikke å lese ut feil på injektorer men ble byttet likevel. Hva var problemet som gjorde at VP byttet injektorene? Tidligere har jeg forstått at de ikke bytter før de feiler. Sitér dette innlegget Link to post
Tobben10 Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 Har ikke lest alle innleggene på denne tråden,men fikk nettopp alarm 1.7.9 (Feil brenseltrykk) på min D4 260hk. Kan jeg tolke det slik at feilen skyldes feil med injektor ? Motoren er fire år (170 timer), er dette en garantisak. Har noen erfaring med samme feil. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 Har ikke lest alle innleggene på denne tråden,men fikk nettopp alarm 1.7.9 (Feil brenseltrykk) på min D4 260hk.Kan jeg tolke det slik at feilen skyldes feil med injektor ? Motoren er fire år (170 timer), er dette en garantisak. Har noen erfaring med samme feil. Dette er samme feilen jeg hadde på mine IPS400 (D6) motorer i fjor sommer, det var dysene som var gått i stykker. Det er fra den gang nå en tyngre vei å gå for å få nye dyser - det må sendes en egen reklamaskonsforespørsel til VP. Før kunne verkstedet ta beslutningen selv, for deretter å sende de gamle dysene til VP. Jeg byttet på den ene motoren i fjor, og har via La-Sa nå en ny runde på den andre motoren. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 Har ikke lest alle innleggene på denne tråden,men fikk nettopp alarm 1.7.9 (Feil brenseltrykk) på min D4 260hk.Kan jeg tolke det slik at feilen skyldes feil med injektor ? Motoren er fire år (170 timer), er dette en garantisak. Har noen erfaring med samme feil. Høyst sannsynlig er reklamasjonssak. Bla deg litt bakover i tråden så ser du at du kan være heldig og få fikset det relativt kjapt, men ikke nødvendigvis. Det som vel kan ta lang tid nå bytte av havarert motor. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 (redigert) Det er fra den gang nå en tyngre vei å gå for å få nye dyser - det må sendes en egen reklamaskonsforespørsel til VP. Før kunne verkstedet ta beslutningen selv, for deretter å sende de gamle dysene til VP. Dette stemmer ikke med info jeg fikk fra min lokale VP forhandler i forrige uke. Jeg hadde hørt det samme og spurte om de hadde fått andre retningslinjer. Det ble avkreftet. Det ble også vist til at de ikke hadde hatt noen havarier der i sommer, men skiftet noen injectorer. Dette hadde de gjort uten noen spørsmål eller lange prosedyrer. Så kan en selvsagt problematisere om de snakker sant osv., men min erfaring er at denne verksmesteren er troverdig. Redigert 31.August.2009 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 Selvfølgelig Swande. Alle i VP er da troverdige eller hva? Med han som fikk havari et par dager etter garantitiden var gått ut og VP fraskrev seg alt ansvar så bygger de jo opp solid tillit til forbrukerne. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 Dette stemmer ikke med info jeg fikk fra min lokale VP forhandler i forrige uke. Jeg hadde hørt det samme og spurte om de hadde fått andre retningslinjer. Det ble avkreftet. Det ble også vist til at de ikke hadde hatt noen havarier der i sommer, men skiftet noen injectorer. Dette hadde de gjort uten noen spørsmål eller lange prosedyrer. Så kan en selvsagt problematisere om de snakker sant osv., men min erfaring er at denne verksmesteren er troverdig. Les nest siste Båtmagasinet, der står det alt om hvordan prosedyrene er endret - og hvorfor. La-Sa bekreftet det samme overfor meg, men det kan selvsagt hende at du enten har vært heldig, eller jeg som er uheldog:) Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 Har ikke lest alle innleggene på denne tråden,men fikk nettopp alarm 1.7.9 (Feil brenseltrykk) på min D4 260hk.Kan jeg tolke det slik at feilen skyldes feil med injektor ? Motoren er fire år (170 timer), er dette en garantisak. Har noen erfaring med samme feil. Feil med brenseltrykk hadde jeg også, ganske nøyaktig på 170 timer jeg også. Det var bare noe så enkelt som tett(e) filter!!! Skiftet filter og alt OK: Du kan teste dette: Start opp og kjør og avvent alarm...., slå av alarmen og fortsett, du vil oppdage at turtallet begynner å variere. Sitér dette innlegget Link to post
Tobben10 Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Takker for gode tips.Flott forum dette !! Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Selvfølgelig Swande. Alle i VP er da troverdige eller hva? Langt i fra, men en og annen er hakket mer troverdige en enkelte her. Denne mekanikeren kjenner jeg gjennom flere år. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
VannTro Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Uansett hva forhandler/importør/produsent sier så er det din leverandør(han du har handlet av) som skal ta seg av alle reklamasjoner og ikke gjemme seg bak noen. Slik er loven. Eventuelle interne diskusjoner skal ikke volde kunden noen problemer det være seg lang saksbehandling etc. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Evita IV Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 Har ikke lest alle innleggene på denne tråden,men fikk nettopp alarm 1.7.9 (Feil brenseltrykk) på min D4 260hk.Kan jeg tolke det slik at feilen skyldes feil med injektor ? Motoren er fire år (170 timer), er dette en garantisak. Har noen erfaring med samme feil. Tobben10, litt nyskjerrig: Hvordan gikk det med feilmeldinga di? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.