Targa 23.1 Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 Nei, fra spøk til revolver, dette er jo faktisk uansett revolver Targa 23.1 bekrefter jo selv her at han fikk skiftet sin styreslange nylig på reklamasjon, men bare den defekte vel å merke. Den litt blerede slangen ville de ikke skifte, de skiftet ikke slangene nå før de sprang lekk, og det ordner seg vel med tiden Min slange var ikke lekk, hadde ei blære øverst. Ble byttet uten diskusjon. Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Min slange var ikke lekk, hadde ei blære øverst. Ble byttet uten diskusjon. jeg har fått byttet slangene 2 ganger uten at de var lekk, I dag har jeg fått byttet en injektor også. D Den tredje Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
torvaage Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Jeg vil opfordre alle ejere af D-motorer til at lægge mærke til om der ligger vand under motorerne. Det viser sig, at der kan være problemer med tæring i eksosbends. Symptomer er som sagt vand i bunden af båden og hvide saltstriber ned ad gummislangen, der forbinder riserne med gummislangen. Andy Ang eksosbend så er mitt bend totalt tæret opp motor er 4 år gammel og gått 500t D6-350 Volvo er ikke villig til å ta noe garantiansvar på dette de sier dette er en slitedel som ikke går inn under garanti (men de hadde den ikke på lager måtte bestilles fra Sverige !) Alle servicer er tatt hos volvo opp til nå og det har aldri vært løst slangen på eksosbend som er et kontrollpunkt på service hva mener Dere om dette. Er dette akseptabelt? i mitt tilfelle må drev avmonteres og motor løfte opp 10 cm og flyttes frem 10 cm for å komme til bendet så det blir en kostbar sak med de timepriser som er i dag + at bendet koste 6000 til 7000 kr er det slik at jeg skal akseptere dette hver 3 til 4 år ? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Her er hvad jeg fik at vide: Ja, eksosbend er en sliddel, der normalt skal holde 7-10 år. Men - ældre versioner af D-serien havde en type eksosbend, der tærede (for) let. Jeg mener, at versioner før 2007 havde denne type bend. De er nu erstattet med en ny type, der burde holde længere. Jeg kender ikke norsk forbugerlov godt nok, men kommer det til en retssag vil det nok være nemt at finde VP-eksperter, der kan vidne på at dette er en materialefejl, der nu er rettet af Volvo og at det derfor burde gå under garantien. Jeg anbefaler en opringning til importør og (hvis det ikke hjælper) en opringning til en advokat, der kan forfatte et brev til importør/Volvo.. Men andre er nok bedre til at råde her... Andy Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Sådan ser synmptomerne på tæring i eksosbend ud: Andy Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Her er det etter mitt syn ingen tvil. Eksosbend kan man forvente lengre levetid på og da er garantivilkårene uten intresse. Her gjelder forbrukerkjøpsloven som gir adgang til å reklamere i inntill 5 år etter kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Svaret fra VP overrasker ikke.. Men jeg hadde ikke godtatt svaret fra vp da et eksos bend etter kjøpsloven burde forventes og holde i minst 5 år.. At Vp fortsatt etter over 20 år med denne duste patenten ikke har kommet med noe som holder er ja bare imponerende.. Til VP KAD serie fåes det kjøpt en gummistøvel som presses over det tærede bendet og limes fast.. Etter dette tæres det ikke lengre.. hvorfor har da ikke VP kommet med dette orginalt er meg uforstålig.. Lykke til med reklamsjonen håper det ordner seg for deg, . God Sommer Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Skipper Worse Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Hvis ikke det skal være en mangel, må denne meningsløst korte levetiden ha vært tydelig opplyst før kjøpet. Motor og Thorlyn har helt rett. (Jeg sitter her med 25 år gamle VP-bend som er "helt fine" pr. ekstern visuell kontroll...) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
tkb Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Dette viser vel Volvos nye side. Tror de kommer til å tjene godt med penger framover,istedet for å godta reklamasjon...Syntes medlemmene på båtplassen som har D Volvo burde samles i et felles krav til Volvo om oppklaring av diverse gjengangerfeil,og utvidet garanti på dette. Hvorfor skal kundene betale for elendig kvalitet fra Volvo? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Her snakker vi om en Svensk båt med Dansk eier. Da gjelder ikke norske reklamasjonsregler (som er verdens beste). Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Blue Dragon: Her er tale om to sager: Mine eksosbends sidder ganske rigtig i en svensk båd med dansk ejer. Båden er ganske vist brugt men kun to måneder gammel. Så her tror jeg, at sælger (værftet) påtager sig at rydde op. Ellers bliver der nok en sag her... Den anden sag gælder en norsk båd med norsk ejer. Så her bør vel den (sindsygt) forbrugervenlige norske femårsregel gælde? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Bør være uten tvil om det er samme årsak som ble beskrevet for dine. (Skulle lest litt mere i tråden) Sitér dette innlegget Link to post
Volvo D6 Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 Noen med egne erfaringer her som dere kan medele oss andre? Er det Volvo Penta som er i ferd med å dumme seg ut eller kanskje Båtmagasinet Enda ein D6 370 AB som har Havari frostpluggene føk ut vannet gjekk rett i oljen..produsert i 2008 gått vel 100 timer. eg ringte til VP Norge, dei hadde ein mann på avdelingen, men han ville ikkje snakke med meg, bare henviste meg til nermeste verksted, Mitt nermeste verksted hadde time tidligst om 4 uker sa dei når dei hørte att det var snakk om reklamasjonsarbeid og havari..dette er for dårleg. Eg sendte mail til vp, og prøvde og få dei til å purre på og få litt fortgang i saken, har nett gått på ferie og skal selfølgelig på tur med båten.. men dei ga det glatte lag...................... Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 Føler med deg. Endel av de som forsvarer disse motorene og VP argumenterer nettopp med at havariene ikke er noe problem, siden VP faktisk oppfyller garantien og erstatter motoren. Dette er jo et klassisk eksempel på at det hjelper lite når ferie og båtsesong blir spolert, desverre. Håper det blir fortgang og orden på sakene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 Volvo har det siste året bestemt seg for å gi blanke i kundene sine. Dette gjelder motoreiere, forhandlere og båt byggere. Det er opprør hos mange at disse. Problemet er ledelsen i VP sies det. Øverste vet ikke hva kunder er. Hadde bare konkurrentene hatt sterkere organisasjoner hadde de tatt mer markeds andeler. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 Enda ein D6 370 AB som har Havari frostpluggene føk ut vannet gjekk rett i oljen..produsert i 2008 gått vel 100 timer. Frostpluggene "fyker ut" som en følge av at injektorene feiler. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
båtn2 Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 Problemet er at Volvo i Sverige må godkjenne alle reklamasjonsaker, det er bare garantisaker Volvo Norge kan godkjenne. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
SF Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 (redigert) eg ringte til VP Norge, dei hadde ein mann på avdelingen, men han ville ikkje snakke med meg, Veldig lei start på ferien dette og veldelig beklagelig respons fra VP. Det at de faktisk ordner opp og det raskt har liksom vært det eneste positive opp i det hele. Volvo har det siste året bestemt seg for å gi blanke i kundene sine. Hva legger du i dette Bitteliten, har du hørt noe offisielt fra VP eller kjenner du flere saker der de ikke har ordnet opp i egen feil og mangler? Redigert 11.Juli.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Targa 23.1 Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Enda ein D6 370 AB som har Havari frostpluggene føk ut vannet gjekk rett i oljen..produsert i 2008 gått vel 100 timer. Er motoren over 2 år gammel? Om du har utvidet Volvo Penta garanti og det er mindre enn 2 år siden motoren ble tatt i bruk, er dette garanti og ikke reklamasjon Sitér dette innlegget Link to post
Volvo D6 Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 ja motoren er under 2 år, og den er utvidet service slik att garantien er 2 år.... men kva er forskjellen for meg ?? om det er garanti eller kjøpsloven som gjelder ?? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Det kommer an på hva det står i garantibestemmelsene men normalt er det ikke mye forskjell når alt kommer til alt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 (redigert) Hva legger du i dette Bitteliten, har du hørt noe offisielt fra VP eller kjenner du flere saker der de ikke har ordnet opp i egen feil og mangler? Jeg legger sammen det jeg leser her og det jeg hører fra ulike jeg prater med. Tonen er den samme fra alle - VP strammer inn på en måte som mange reagerer på. Mitt inntrykk er at VP rett og slett driter i kundene sine. Redigert 12.Juli.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Ja det er beklagelig, kanskje det begynte å renne ut for mye penger i garanti og reklamasjonsaker at noen besluttet å forsøke å stenge kranene. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Jeg tror ikke dette handler om økonomi. For streng praksis på reklamasjoner slår tilbake på tapt salg, og selv svenske ingeniører forstår at det på lang sikt er dumt. Jeg tror det er et ledelsesproblem som organisasjonen ikke lenger klarer å skjule, og nå begynner det å bli synlig for markedet. La oss håpe at styreformannen har baller nok til å ta tak. Sitér dette innlegget Link to post
Volvo D6 Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Endelig har eg skrudd ut D6.Havariet mitt, måtte gjøre det sjølv for å fortgang i det,, da vart verkstedet kjempe behjelpelig, håper att den kommer inn igjenn før ferien er over...men da er det vel ein ny injektor som lager havari,,, VP sjifter kun ut ein om det viser seg att det kun er ein som har problem no..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.