Bitteliten Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Nå har ikke jeg tilgang på båten min nå, men om jeg husker rett dekker kjøle væsken de øverste tappene Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Hvilke tapper mener du? Den som vises fremst i hullet, eller dei to på venstre siden av hullet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Takk Fikk nettopp en mail fra verksmesteren på et VP veksted, han sier at vi pleier å fylle opp til de to sorte plastleppene i beholderen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 I og med at kjølevæaskas volum reduseres når det er kaldt er det nok å forvente at du må etterfylle litt om vinteren. Som sagt før så skal det lite til før alarmen går på lavt kjølevæaskenivå Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Var nok for lite også om sommeren, har alltid fått alarm med det samme motoren er startet. Har etterfylt ca 1/4 liter nylig Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Og akkurat den feilen er nok ikke Volvo Penta sin - selom sikkert enkelte her inne ikke er enig i det Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Alarmen virker som den skal den Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 7.Januar.2011 Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 (redigert) Nå er alarmen borte når eg starter motoren Fylte på nesten en 1/2 liter til, slik at nivået er likt med dei to øverste plastleppene Nå gjenstår det å se om den blåser ut noe av kjølevæsken når den blir 85 grader, slik at nivået igjen blir for lavt når motoren er kald.. Redigert 7.Januar.2011 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 9.Januar.2011 Del på Facebook Svart 9.Januar.2011 Tekst hentet fra annonse på Finn: Støtt opp om alle norske Volvo Penta Marine Centre. Få tilbud som matcher alle tilbudspriser som gies av "ikke autoriserte selgere utenfor den Norske Volvo Penta organisasjonen". Du har som bruker og kjøper i Norge sikkerheter utenfor std. garanti-tid som andre kan love men ikke stå for. Slike rettigheter får man når produktet blir kjøpt av en norsk autorisert Volvo Penta forhandler. Støtt derfor din lokale forhandler og få ett tilbud som faktisk er BEDRE enn det du finner på finn.no idag. Hilsen en samlet organisasjon i Norge som tar vare på deg som kunde i flere år etter at du har handlet ny motor, velkommen med forespørsler. Nytt fra høsten 2010 EVC-D Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 9.Januar.2011 Del på Facebook Svart 9.Januar.2011 Er vel litt motgift til desse annonsene http://www.finn.no/finn/boat/motor/result?orgId=330262531 Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 9.Januar.2011 Del på Facebook Svart 9.Januar.2011 Prisforskjellen er ikke større, enn at jeg hadde gått for det "Norsk" leverte alternativet. Sitér dette innlegget Link to post
volvo d4 Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 hei har siden i høst vert en lykkelig eier av en saga 315 med volvo d4 260hk dyser\injektor var byttet på ca 80 timer på garanti en var defekt alla ble byttet uten problem motor har nå gått 410timer uten problem finnes der andre med denne motor type som ikke har hatt problemer etter dyse bytte det som jeg synes er rart at det bare er i Norge problemt er for meg viker det som det er feil på selve dysen er det noen som har hatt problemer i senere tid har ingen tro på dieselkvalitet er årsak har jobbet som Motormekaniker 40 år Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 det som jeg synes er rart at det bare er i Norge problemt er for meg viker det som det er feil på selve dysen har ingen tro på dieselkvalitet er årsak Hva tror du årsakene er da? Sitér dette innlegget Link to post
MS Pluto Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 - Min Saga 315 med D4 260 måtte bytte en injektor på garanti etter 180 timer. Motoren runder nå 600 timer uten flere injektorproblemer (bank i bordet). Nå må jeg bytte endedeksel på oljekjøleren p.g.a. saltvannslekkasje derfra, men det lar seg jo fikse. - Uten å være fagmann vil jeg etter alt jeg har lest holde for mest sannsynlig at totalhavariene på disse motorene skyldes en svak konstruksjon ved injektorhylsene og innfestningen av injektorene i disse. Når motoren får ekstra belastninger løsner innfestningen av injektoren og hylsen sprekker. Dermed er havariet er et faktum. Mulge ekstra belastninger som det her kan være tale om, vil jeg anta typisk er lekk injektor, men muligens også for høyt motorturtall over tid, for mye motorolje eller kondens fra ladeluftkjøler. Her kan tenkes flere muligheter, alene eller i kombinasjon for det jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Det er ingeting som tilsier at dette bare skjer i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 En leser om injector havarier og alle de andre problemene uten for norge også ja.. i UK er det flere som stanger hue i veggen mot VP.. MEN VP vil gjærne ha det til at det er KUN her dette skjer Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 (redigert) Norge og UK har samme type diesel. Dvs ikke EN 590 diesel men MGO. Andre steder dette skjer? Og hva er omfanget - enkelt motorer eller like store problemer som i Norge? Redigert 2.Februar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Jeg trodde til og med VP hadde gått bort fra dette med diesel-kvaliteten som årsak? Men til diskusjonen om at VP (og evt andre) vil ha det til at problemene stort sett bare er i Norge. Jeg synes jeg har hørt det "trikset" endel ganger før. F eks at du går inn i en butikk og klager på en vare som har gått så altfor fort i stykker også får du til svar at "du er den første som klager på denne" "Jeg har aldri opplevd at en sånn har gått i stykker før" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Jeg trodde til og med VP hadde gått bort fra dette med diesel-kvaliteten som årsak? Det kjenner ikke jeg til. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Er vel litt motgift til desse annonsene Han som har disse annonsene, eastern trading, er en veldig ålreit kar jeg kjøpte nytt dph drev av han for 40 knapper:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
volvo d4 Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 hei tror heller ikke problemet ligger på diesel kvalitet men at dette er et dyse\injektor problem siden volvo har gått over til annen type når det ble byttet etter haveri Sitér dette innlegget Link to post
Alexbry Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 En ting skal man jo vite at uansett hvilken motor man velger, grå,sort eller grønn så har de alle sine feil.... Etter flere år som båtmekanikker (har sluttet nå) :):) har jeg sett gjentagnde feil på dem alle. Volvo har hatt noen få havarier grunnet dyser, Mercruiser 4,2L har Veiv om knekkker der hvor svingningsdemperen sitter, Yanmar har hatt Mange mange Turbohavarier som medfølger totalhavari på sin 290hk, 340hk har hatt mange sykdommer.... Så det man kan si er at uansett hvilken motor man velger har så har de sine problemer. Tror ikke noe er bedre enn det andre men hivs jeg måtte velge motor med 250+ hk hadde jeg valgt Volvo eller Mercruiser fremfor Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 hei tror heller ikke problemet ligger på diesel kvalitet men at dette er et dyse\injektor problem siden volvo har gått over til annen type når det ble byttet etter haveri baserer du dette på synsing eller faktisk kunnskap? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 .........baserer du dette på synsing eller faktisk kunnskap? eg såg det stod : tror Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.