alfb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 (redigert) Men, motorene - D4 260 hk, 06-mod, er disse av de med problemer slik at jeg kjøper meg et problem? Har ikke engasjert meg så mye ang D-problematikken da jeg har mercruiser i nåværende båt. Men er for det meste D-motorer i "alle" int båter :-/ Redigert 27.Februar.2011 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Ja, dette er av disse motorene som har hatt endel problemer. 250 timer tyder på at det er rett før de ryker Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 (redigert) Ja i motsetning til Havørn sin mening så er det vel netopp D4 260 som det HAR havarert noen av.. 06 mod vil si ingen reklamasjon og i tillegg lavt timeantall (havaritimeantall)... Jeg hadde nok greit styrt langt klar om det ikke foreligger omfattende dok på bytte av injectorer etc. Du drar på deg en utgift på ca 500 000 om du skulle være uheldig med denne.. Redigert 27.Februar.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Eureka Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Den F37'en..er ikke det en utenlandsimportert båt? -ut ifra bildene får jeg inntrykk av det ihvertfall. Da er det vel uansett ingen garanti å hevde ovenfor VP. -eller tar jeg helt feil? Har sikkla litt på de bildene av den båten jeg også, men det blir med sikklingen...:) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Jeg hadde ikke tort det,med min inntekt.. Det må finnes bedre alternativer enn å være nervøs på hver tur Sitér dette innlegget Link to post
volvo d4 Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Ja, dette er av disse motorene som har hatt endel problemer. 250 timer tyder på at det er rett før de ryker hei har du selv dårlig erfaring eller er det du en som tror dette ..... som jeg har skrevet før er det noen som har hatt problemer med med d4\d6 som har tatt det\ dette dirkte opp med Volvo Norge uten og få Hjelp de andre er nå bare forhandlere med ymse former for kunde behandling\eller er bare de som tror noe som skriver her Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Hvilken hjelp skal man få når motorene er mer enn 5 år? I tillegg er delene dyre, Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 (redigert) Jeg har legger merke til at denne tråden prøves og ties ihjel.. og bagatelisere problemene som enkelte gjør er og være som strutsen.. Får man hjelp fra VP eller andre etter 5 år??? GLEM DET.. dette er i tilegg en Import båt som vil havne i samme kategori som han stakkaren med bavarian som endte med og kjøpe nye motorer på egen regning.. D4 -D6 kan ikke overhales overhodet.. man må kjøpe shortblokk med dertil HK avgift etc.. Jeg hadde aldrig turt og kjøpe denne båten med disse motorene uten og ha full historikk av servicer,delebytter etc når man vet at VP nekter enhver reklamasjon hvis ikke serviceboka er fulltallig.. Jeg har også lagt merke til deg Volvo d4... du er nyreg her inne og har utlukkende svart i denne tråden.. med utelukkende neglisering,bagatelisering, latterligjøring av skeptikerne her inne.. Er du ansatt av VP for og "rette" på ryktet?? Redigert 27.Februar.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
alfb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Oi, kanskje jeg også skal la det bli med siklinga.. Men viss de er kvitteringer på at det er byttet dyser er det greit?? Eller bør jeg styre unna okke som... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Jeg vet ikke hva jeg skal anbefalle deg Alfb.. men ikke la deg forlede av strutsene her inne.. ta kontakt direkte med for eks redaksjonen i Båtmagasinet/båtliv etc.. eller gå på med krom hals og tegn deg en fet havariforsikring.. Båten er nydelig den.. kanskje kjøpe båten og kaste ut VP motorene og selge de til en lettlurt f.. og så sette inn noen av mer gangbart merke for tiden.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
olpi Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Kanskje denne er et bedre valg? Link Såvidt jeg kan skjønne må det være en bra pris på en bra båt med faste aksler, mye utstyr og vel også bra motorer. Så slipper du tenke 3-fot opp om noen år. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Opli, Har sett den - flott båt, men blir nok for gammel. Den jeg har er 2000 mod så vil ikke ha eldre... Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Straks 170 sider i denne tråden sier vel sitt... Jeg hadde ihvertfall sett etter noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
volvo d4 Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 jeg er nok ikke ansatt I Volvo men har jobbet med Motor i i 40år med div fabrikat så jeg har endel erfaring så jeg Tror at Volvo Tar dette på allvår det jeg mener med synsere er er det noe som blir blir lest i div Forum eller er det egen erfaring med Volvo er det noe i dette forum som ikke Har fått hjelp av Volvo med problemer mitt Fag er MotorMekaniker med FAGbrev fra 1969 mvh Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 HURRA Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Jeg hadde en båt med 2x D4-260, 2008 mod. Før det har jeg hatt 3 båter med D6 motorer. Nå kjøpte jeg en båt med 2 x D4-260, 2006 mod. Er jeg risk-lover, eller ? Vel, jeg er obs. på problemene som har vært med disse motorene. Gjør derfor en skikkelig sjekk på forhistorien, samt få gjort en skikkelig statuskontrol av en uavhengig motorkyndig person. Så går det nok bra skal du se Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Hmm, skal uansett sjekke opp litt historikk i morgen. Er egentlig veldig i tvil ang båtbytte.. Er egentlig STORfornøyd med den jeg har, men vi (les;fruen) er vel kommet til at "vi" ønsker oss tett båt. Det er vel også uaktuelt å legge den vi har ut for salg sånn uten videre, liker den for godt til det;-)) Blir det bytte, så må det bli en byttehandel av et eller annet slag, med et mellomlegg på max 1000 båtlapper ;-)))) Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Ja i motsetning til Havørn sin mening så er det vel netopp D4 260 som det HAR havarert noen av.. Javel, så jeg mener at det ikke har havarert noen D4? Den F37'en..er ikke det en utenlandsimportert båt? -ut ifra bildene får jeg inntrykk av det ihvertfall. Da er det vel uansett ingen garanti å hevde ovenfor VP. -eller tar jeg helt feil? VP gir 1 år garanti hvis du tar inn båten selv utenom forhandler. Jeg vet ikke hva jeg skal anbefalle deg Alfb.. men ikke la deg forlede av strutsene her inne.. Akkurat. Hør på Thorlyn. Han vet det meste, men vil ikke anbefale noe. Bedre å slenge med leppa..... Jeg hadde en båt med 2x D4-260, 2008 mod. Før det har jeg hatt 3 båter med D6 motorer. Nå kjøpte jeg en båt med 2 x D4-260, 2006 mod. Er jeg risk-lover, eller ? Nei, men ifølge Thorlyn er både du og jeg strutser. Jeg har D4 maskiner nå, og er veldig fornøyd. Har hatt mange forskjellige VP motorer, inkludert de forhatte KAD 42. Har aldri hatt problemer med noen av de. Men det er nok fordi jeg er struts. Min påstand er at kjøper du deg en båt til 2 mill+, og ikke har råd til en evt. motorforsikring, så har du kjøpt deg for dyr båt. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) Javel, så jeg mener at det ikke har havarert noen D4? Jeg tok muligens anbefallingen din litt sort/hvit når du utalte at disse motorene er gode motorer.. det kan vel ikke hevdes med tanke på problemene som disse har/er foreligger.. båtpressen har tatt opp dette ved flere anledninger senest på lederplass i båtmagasinet.. VP gir 1 år garanti hvis du tar inn båten selv utenom forhandler. Ja hvis båten er ny så har du 1 år.. her snakkes det om en båt fra 2006. Akkurat. Hør på Thorlyn. Han vet det meste, men vil ikke anbefale noe. Bedre å slenge med leppa..... Slenge med leppa?? nei føler jeg ikke gjør det.. men for de fleste vil jeg tro at et potensielt havari og utgifter i 500 000 klassen er betydlige.. derfor er det viktig og være nøye og objektive når man VET at det har hvert flere havarier med disse motorene. Nei, men ifølge Thorlyn er både du og jeg strutser. Min påstand er at kjøper du deg en båt til 2 mill+, og ikke har råd til en evt. motorforsikring, så har du kjøpt deg for dyr båt. Hvis en leser vilkårene for disse flotte motorskadeforsikringene så finner man flere forbehold.. blandt annet at den ikke gjelder hvis båt er importert utenom Norge,Sverige,Danmark hos flere. Da hjelper det avært lite med forsikring på en engelsk båt.. Redigert 28.Februar.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
alfb Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Hei, snakket med selger i dag og den var importert fra UK. Det var ikke noe papirer i båten som tilsa at noe var gjort med motorer utenom ordinær service, men dette skulle de prøve å undersøke (viss de er til å stole på da) Det var heller ikke dieselvarmer eller defroster innmontert (headbang) ellers skulle den være som ny...å se til da.. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Ser ingen grunn til at du IKKE skal kunne stole på SM.. Engelsk mann pleier og være ganske fuzzy med servicer osv så verkstedet som har servet den har nok full kontroll på den hva gleder uppgrades/servicer etc. Det er en knakende flott båt det der.. skjønner godt at du sikler på den.. Fjellbonden her inne handlet vel hos dem tror jeg.. kan jo spørre om hans erfaringer av forhandleren. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
alfb Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Kjenner i grunn til flere stykker som har handlet båter der uten noen negative opplevelser. Nå aventer jeg tilb mld fra dem ang et noenlunde mellomlegg, samt motoropplysninger før vi evnt går videre.. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Hvis du ellers liker båten, kan jo en motorforsikring som også dekker injectorhavari være en løsning. Synes å huske at Bitteliten hadde fått bekreftet at hans forsikring hadde dette. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 En ting jeg mener bør være relevant i forhold til kjøp fra f eks dette firmaet er om de vil forholde seg til forbrukerkjøpsloven? Er de forhandler eller er de megler? For hvis man kjøper en båt av en forhandler så gjelder 5 års reklamasjonsrett i forhold til forbrukerkjøpsloven. Dette betyr at om du får havari på en motor i løpet av fem år, så skal forhandleren dekke dette. Dette gjelder i fem år fra kjøpsdato. Det har i utgangspunktet ingenting å si hvor gammel båten er. Det som gjelder er om det er forventet at disse motorene vil holde i minst fem år. Nå kan det jo kanskje diskuteres hvorvidt man kan forvente at en VP D-serie vil holde i fem år til når den allerede er fem år og gått hele 250 timer. Jeg går uansett ut i fra at forhandleren mener at man kan forvente at motorene i denne båten skal holde i minst fem år. Dermed gjelder fem år reklamsjonsrett i forhold til forbrukerkjøpsloven. Jeg forstår ikke at forhandleren tør. Nå vet jeg mange vil si at forbrukerkjøpsloven ikke er sånn å forstå. Mange mener også at dette vil være helt urimelig. Jeg mener ikke det. Jeg synes ikke det er urimelig i det hele tatt å forvente at en fem år gammel båt i millionklassen skal vare i minst fem år. Det som er urimelig er om man må ut med en halv mill. i reparasjon/bytte av motorer i løpet fem år etter å ha kjøpt en fem år gammel båt til 1,8 mill. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Hvis du ellers liker båten, kan jo en motorforsikring som også dekker injectorhavari være en løsning. Synes å huske at Bitteliten hadde fått bekreftet at hans forsikring hadde dette. Jeg mener at Atlantica dekker dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.