solbris Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 I følge vanlivis informerte kilder, som det hette under Vietnamkrigen, er problemet løst. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Spennende informasjon solbris. Kan du i "Good Morning Vietnam!" stil si hva løsningen består i, og hvordan den er/vil bli implementert? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Hva er det du vet solbris, fortell, fortell, fortell............ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SeaRaymond Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Det solbris vet er vel at solen har snudd Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Står i siste MBM at VP skal utbedre injektorer på en serie D3 motorer. I visse tilfeller kan "misfunction" lede til lekkasje og dermed brannfare. Om det er noen med kontekter inn mot VP kunne det være interessant å forfølge hvorfor injektorer på alle D4 og D6 utenom siste modeller (300 og 435) er byttet med et nytt artikkelnummer. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Noen som vet? Hva koster en D-4 260/DP? Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Løsningen består i pakning under injektor, eller intercooler modifikasjon. Starttrykket på forbrenningen er hovedproblemet.Og det skjer kun i nordlige farvann av naturlige årsaker. Både før og etter solen har snudd. For ca. 20 år siden var det en annen motorprodusent som hadde samme problem. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Løsningen består i pakning under injektor, eller intercooler modifikasjon. Du skriver "pakning under injektor, eller intercooler modifikasjon" solbris. Betyr det at hver av disse løser problemet alene, eller er løsningen begge modifikasjonene? Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Kombinasjonen er å foretrekke Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Er da dette modifikasjoner som VP nå har implementert i produksjonen av dagens D4 og D6? Eller planlegger å implementere? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Hvor har du disse opplysningene i fra? Hvor ligger denne pakningen. Ny O-Ring rundt injektoren er allerede introdusert for en stund siden uten at det hjalp nevneverdig. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Kan det være D3 motoren han sikter til. De har ofte fått byttet denne pakninga under injektoren. På D3 motoren synes lekkasje ved injektoren ved at det kommer sot opp ved hylsas overgang til toppdekselet. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Står i siste MBM at VP skal utbedre injektorer på en serie D3 motorer. I visse tilfeller kan "misfunction" lede til lekkasje og dermed brannfare. Tidligere i år kunne man lese om at Volvo Penta D3 har fått nye injektorer. Og nå skal de altså utbedres etter relativt kort tid? Her er et tidligere innlegg fra meg om dette inkludert linker: Volvo Penta D3 har hatt mye problemer. Men D3 har fått forbedret turbo og nye injektorer. Dessuten er høytrykkspumpen og luft- og dieselfilter skiftet ut med forbedrede utgaver. I tillegg til mange turbohavarier på D3, har den vært mye plaget med varmgang. Pass på at dere som er eller blir eiere av D3, får den oppgradert i henhold til kontrolliste sendt fra Volvo Penta til forhandlere og serviceverksteder. Her er en link til Båtmagasinet om dette: Misforståelse om D3-service Her er en annen link fra klikk.no(tidligere publisert på kastloss.no) om problemene og utbedringene på D3: Volvo Pentas minstemann, D3, har hatt visse problemer. Nå skal de være utbedret. Det har også vært skrevet om problemene med D3 i utenlandsk båtpresse, og på utenlandske båtforum står det også mye om vanskene med D3. Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Som de fleste vil forstå kan jeg ikke si hvor jeg har opplysningene fra. Til de som snakker om O-ring. Dersom de var en o-ring som skulle holde slike krefter??????????????? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Vurderer å kjøpe en ubrukt 2006 modell D4, bør jeg avklare med at denne må gjennom modifikasjonen før den tas i bruk? Forøvrig får jeg opplyst av selger at jeg har nymotor garanti på den, siden den er å anse som ny. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Ny motor garanti på en motor som er 2 år gammel. Da bør selger spesifisere hva dette gir deg. Du har selvfølglig 3 år igjen av reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
SeaRaymond Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Vel det er fra forhandler, så garantien gjelder vel strengt talt fra den blir solgt og ikke fra når den kom i forhandlers besittelse, overliggere selges vel rett som det er, men er vel ikke avkortning på garanti for det? Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Stemmer det, ingen avkorting på garanti ved salg av overliggere. Er 2006modellen ubrukt, blir denne å anse som ny ved salg, dvs fra datoen motoren blir innregistrert solgt hos VP. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Tenker det jeg også, men hvis det er gjort utbedringer på disse motorene etter denne ble produsert, er det vel viktig å få dette gjort på denne også kanskje, før den tas i bruk...? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Dette var til Solbris. Du må gjerne forklare utifra tegningen. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Om o-ringene er de eneste tetninger for forbrenningstrykk så er det her problemmotorene skiller seg ut fra andre motorer. Alle andre motorer jeg kjenner til har tetning under/nedre del av injektoren. Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Hva har denne O-ringen med tetting av forbrenningstrykket å gjøre ? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Løsningen består i pakning under injektor, eller intercooler modifikasjon. Starttrykket på forbrenningen er hovedproblemet.Og det skjer kun i nordlige farvann av naturlige årsaker. Både før og etter solen har snudd. Hvis dette er riktig bør jo VP gå ut med det så fort som overhodet mulig, samt fortelle eksisterende (og kommende) D-eiere om hvordan de skal få kontrollert og evt. utbedret sine motorer. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Hva har denne O-ringen med tetting av forbrenningstrykket å gjøre ? Antageligvis ingen ting. Denne tetting ligger nok i bunn av injektor uten at den synes helt på skissen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.