Jump to content

Dårlig lys i instrumentene?


bucannysar

Recommended Posts

Har en Volvo Penta D3-190 2007 modell... på evc panelet kan jeg stille lysstyrken i instrumentene.. det er 3 ulike styrker, men på set sterkeste synes jeg det er utrolig dårlig.. kameraten min har samme motor og samme "problem" er det noe man kan gjøre for å få bedre lys i instrumentene? det må være nesten helt mørkt for at vi skal kunne se lyset,, synes ikke det er bra nok.

Link to post
Share on other sites

...Og det finnes sikkert kraftige pærer i samme "dimensjon" som du kan benytte. Vil jo gi bedre lys

Husk på at på nyere systemer (som dette), så er det dimming av lyset. En dimmer har begrenset effekt, og overstiger du denne grensen kan du risikrere at dimmeren ryker. Dette enten dimmeren er mekanisk eller elektronisk (som i dette tilfellet). Samme problemstilling har du hjemme. Kjøper du deg en dimmer til 300W, så kan du ikke koble på 500W på denne..... Så pass på å bytt ut med noe annet enn "originalt".

Link to post
Share on other sites

det må være nesten helt mørkt for at vi skal kunne se lyset,, synes ikke det er bra nok.

 

Nå er det vel ikke lyset i seg selv du skal se da, men instumentene.

 

Har du virkelig problemer med å lese instrumentene i mørke ?

 

Det er nemlig ett viktig poeng her som frk. Fryd er inne på , med å ikke ødelegge nattesynet med for strekt lys.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

HAr d3-160 2005, med antagelig samme evc system. Du har sikkert sett det men "Brightness" gjelder alle instrumentene mens "LCD contrast" gjelser kun LCD "lyset". Den sistnevnte kan gjøre at LCD virker "lysere"

 

Ellers er jeg enig i at disse lysene ikke er til å lyse opp cockpiten med. Men synes det er passe når det er blitt mørkt ute.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...