Jump to content

Serienummer/Typeskilt Mercury ?


poden

Recommended Posts

Hei, noen som vet hvor jeg finner serienummeret / typenummeret på min Mercury 50 hk. ,4 cyl. påhenger fra 1980 ?

Handla motoren i fjor og trenger noen deler,så om en eller annet har tips på bra forhandlere eller nettbutikker som

har Mercury deler så hadde jeg vært takknemlig.

På forhånd takk for alle svar.

 

:cool:

Link to post
Share on other sites

Skal sitte et skilt med serienr på styrbord side, selve motor braketten, skal også sitte en "frost plugg" på selve blokka med serienr ( serienr bruke til å identifisere modell/prod.år ) .

 

De fleste lokale Mercury forhandlere kan bestille deler. men hadde kanskje satset på Ravn's Garage .

 

Skal du ha litt dyrere deler kjapt kan du prøve Bam Marine USA, MYE billigere deler ,MEN relativt dyr frakt ( UPS ...MIN $95.- :eek: ).

Men uansett kan du bruke online katalogen til Bam for å finne dele numerene du trenger ( har også prisliste ) .

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Takk for svar!

Har "snoka" litt men ikke finni noe plate med nummer.

Det er ett nummer slått inn på den siden der pluggene er, kanskje det er nummeret.

Finnes det noe sted på nettet man kan sjekke det eventuelle nummeret ?

 

:fishing:

 

Du kan finne årsmodell her , Mercury serienr/årsmodell er IKKE noe eksakt vitenskap :crazy: .

 

Hvis motoren er av eldre årgang kan skiltet sitte foran på motor brakketen, skal uansett være stemplet inn i selve motor blokka ( 7 sifferet tall ), er også endel andre tall på blokka ( interne koder, støp nummer +++ )

 

Andre måter å finne ut årsmodell...

Nummer på forgasser

Type tenning

Antall sylindere

Farve på blokk

Choke eller Enricher Valve

 

Er du usikker på årsmodell, kan du nesten sikkert legge på 5 > 8 år på en påhenger, et merkelig fenomen.......

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...