Jump to content

Vannlekkasje i stikkabin, Bayliner 2355 ciera 1996


Knut T.

Recommended Posts

Hei!

Var i båten i dag for å gjøre klart til ferien til helgen.

Da oppdaget jeg at det hadde vert lekkasje i stikkabinen,

og madrass og sengetøy var vått. :headbang:

Det virker som om det har kommet vann inn i indre hjørnet på babord side,

da det var våtest der. Dette blir jo under vinkelsofaen ute, helt i bakkant,

ute mot babord dollbord. (Bayliner 2355 ciera 1996)

Non som har erfaring med hvor dette kan komme inn ?? :confused:

mvh

Knut T.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Har dessverre vært borti noen tilfeller ja. De to siste gangene var det lekkasje bak fenderlisten. Dvs mellom dekk og skrog. Varmepistol og to store skrujern ble brukt for å få vrengt av fenderlist. Ikke hele da, men tok et stykke i slengen. Skrapte og vasket vekk dritten og la på ny sica gjorde båten tett begge ganger. Ellers har jeg vært borti noen vinduslekkasjer på diverse båter. Nå vet ikke jeg om du har vinduer i nærheten av lekkasjepunkt på din båt. Trenger forresten ikke være i nærheten heller da vannet har en utrolig evne til å flytte seg og skape mye hodebry. Lykke til.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har hørt om endel tilfeller av dette på Bayliner Owner's Club. Synes å huske at det hos noen var dårlig med tetting i boltene som holder sofaen på plass.

Hodene er synlige i taket i stikkcabinen.

Vannet som evt kommer inn langs vindskjerm/kalesje samler seg i bakerst før det renner ned. Du har vel et kalesjebøylefeste der også?

Alternativt kan du jo se litt på fenderlista - det er ikke allverden med tettingsmasse der heller. "Pelsen" som er brukt til skrogtrekk holder ganske bra på vann, og det er vankselig å kjenne at det er fuktig med bare fingre. Bruk papirservietter (blå? så du ser fukt på fargeforandring) til å trykke litt der du tror det kan være fukt.

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var i båten i går for å sjekke. Det lå en liten pøl vann i hjørnet, og jeg brukte en serviett som foreslått,

for å sjekke hvor langt opp fuktigheten gikk. Fannt ut at det måtte være i høyde med fenderlista.

Og da det var sol og fint vær i går, kunne jeg legge en streng med hvit sica i overkant av fenderlista

i hele båtens lengde. I dag har regnet silt ned igjen, med frisk bris til liten kuling mot babord side.

var nede igjen for å sjekke for en time siden. Det var helt tørt !!! :cheers::flag:

Så nå blir det ferietur, bare været kan bli litt bedre. :cryin:

Knut T.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...