Jump to content

navman 5500 tracker, hvilken kartbrikke?

Vinylester

Recommended Posts

Jeg har samme plotter som er kjøpt i USA og heter Northstar Explorer 550, i min bruker jeg C-MAP MAX brikke -

8 EN-M565 EN-C565 Skagerrak, Gøteborg-Egersund-Danmark N

Kjøpte den hos Seatronic for 2065,-

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Hei

Fant brukermanualen til Navman 5500 tracker her: NAVMAN

Og der står det visst svart på hvit at den takler kun NT+ brikker under seksjonen "Specifications" på side 36

Jeg blandet visst din 5500 med 5505

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Hei.

Hva med å få oppdatert SW i plotteren? Min Interphase plotter klarte opprinnelig ikke

MAX-kartene, men etter en gratis oppdatering går MAX-kartene så det suser.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 8 years later...

Er det noen som vet hvilen kartbrikke som skal brukes i en gammel Geonav 5. Har fått tak i en ubrukt en uten kart. Svart hvit men som backup er den krute go, hvis man kan finne en kartbrikke som passer. Fikk opplyst at det skulle være Compact flash, men det jeg har fra før som var brukt i en Raymarine C120, passet ikke. Det var for stort. Det skal være et spor langs brikke på ene siden og to hull oppe på ene enden. Kortet er avlangt. Inne i kortholderen på plotteren er det samme type kontakter som på de nye cf brikkene ser det ut som.

Er det noen som vet hva dette er og heter???