Jump to content

Vindmodell - DMI Ocean Forecast


roaldbj

Recommended Posts

Jeg åpner en egen tråd for vindmodellen til DMI Ocean Forecast. Se http://ocean.dmi.dk/anim/index.html

Velg 1) Parameter = Wind, 2) Geographical domain = Denmark, 3) Animation = play (evt andre alternativ)

Jeg har gjort dette nå i mer enn 14 dager og er mer enn overrasket over hvor nøyaktig denne modellen er. Jeg kan nesten bestemme på timen når jeg forlater ett område for å gå til et annet med liten vind. Det fungerte fantastisk fra Gøteborg til Anholt, videre til Samsø og videre til Maasholm og Kiel. Likeledes fra Kiel til Dyvig. I morgen skal vi desverre seile fra fantastiske Dydig (Als) via lillebeltet til det meget ettertraktede Ballen på Samsø basert på vindmeldingene fra DMI Ocean Forecast. Videre bruker jeg denne lenken for å planlegge seilas i Kattegatt til Hals Barre. Er det noen som har dårlig erfaring med DMI Ocean Forevast?

Link to post
Share on other sites

Glimrende, skikkelig detaljert, og hvis det stemmer så blir det greit nedover mot Kragerøkanten fra Tjøme i morgen kveld, evt Lørdag morgen... 0.5 til 1 meters bølger får da quindene tåle.... :sailing:

* Bookmarked! *

Redigert av Atco (see edit history)

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...