Winrace12 Startet 12.Juli.2007 Del på Facebook Startet 12.Juli.2007 Vet noen om hva som skal til for å trimme en 1983 modell mercury 18hk til 25? Mener disse deler mye komponenter, samme volum!? winrace12 Sitér dette innlegget Link to post
buscur Svart 4.Juli.2009 Del på Facebook Svart 4.Juli.2009 samme her... har det samme problemet :S Sitér dette innlegget Link to post
Arnt-W Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Hvis det er snakk om den motoren jeg tror det er så er det ikke egentlig noe problem, men heller et spørsmål om det er lønnsomt... Jeg har selv to 25 hestere, den ene er en -84 modell, den andre er en -97 modell, og begge har den samme blokka, altså powehead og stort sett samme stamme/undervannshus og det meste annet, forskjellen ligger i litt fornying av de tekniske løsningene samt et mer fancy "karroseri" på den nyeste. Med andre ord regner jeg med at det hadde vært fullt mulig å skifte over nesten alle delene fra den ene motoren til den andre uten større problemer, noe som også vil gjelde for 18 hk, 20 hk og 25 hk. De tosylindrede totalterne der er nærmest identiske. Forskjellen vil jeg tro ligger i forgasser og muligens reed-ventilene, og disse delene kan bli dyre hvis man skal kjøpe dem. Med litt flaks kan man kanskje finne en trivelig forhandler som selger det i sett for 2500,- til 4000,- Men det KAN hende at motorene også er "plombert" på god gammel Mercury-manér, at man rett og slett ikke får åpnet gass-spjeldet fullt opp og at det kan løses ved å justere gass-spjeld, gass-arm eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.