Jump to content

B21 motor

oyvindr2

Recommended Posts

Hei har kjøpt meg ein Fjord 21 med ein aq130. Denne føles litt liten.. Litt tungt å få båten i plan. Har mulighet til å få ein B21 motor gratis. Lurte på kvar eg får kjøpt marineringsdeler. Det er vel ein lett sak å marinere så lenge man får tak i delene. Og om nokon har ein meining om sirka kva motorstørrelse eg bør ha på denne størrelse båt.

Øyvind :flag:

Redigert av oyvindr2 (see edit history)

Hmm...

Dette kan bli dyrt og vanskelig.. Du må også ha en ny topp i tillegg til mariniseringsdelene.. I tillegg får du ikke ut mer enn 5-10 hk ekstra.

Har selv en aq 140 (B21) i min scand 24. Den heter 140 men yter ikke mer enn ca 125 hk. Er ikke så sikker på at denne motoren er den letteste å få tak i deler til.

Litt synsing fra min side, men er nok ikke sikkert at det blir noe særlig dyrere å kjøpe en komplett, brukt motor.

Vet om 2 som monterte AQAD40 / 41 med DP drev (165/200hk) i Fjord21. Hhv en Weekender og en DC. Litt trangt i lengderetning,men ellers greit. Båten blir jo tung i sessen med en 550kg jernklump baki der, og dermed noe treg opp i plan,spesielt med AQAD40'en. Fart mener jeg var hhv 33 og ca 38 knop,husker ikke helt.

Vil tro den 4.3liters V6'eren på 185hk skulle passe bra, evt en KAD32 hvis man vil ha diesel...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...