Espen C Startet 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2007 Hei jeg lurer på om man må forsikre slepejollen sin eller om den følger båtens forsikring slik det er med bil og henger? må man eventuelt melde i fra til forsikringselskapet at man har skaffet seg en jolle med motor for å øke forsikringsummen? Link to post
Framtia Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Normalt vil ikke denne dekkes (dette vil du finne i din polise), men jeg har en utvidet forsikring fra IF som er veldig god på dette punktet. Den garanterer også for kostnader til leie av annen båt hvis skade skulle oppstå (IF-superkasko). Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
index Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Den må legges til om du vil ha dekning for den ja. Gjorde dette selv da jeg kjøpte jolle, ikke noe problem det. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frøken Fryd Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Jollen må merkes navnet til moderskipet også. Link to post
Amfea Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Jollen må merkes navnet til moderskipet også. Det varierer litt fra selskap til selskap. I Gjensidige hadde jeg forsikring på jolle og motor opp til 20 000,- I Norske Sjø måtte jeg registrere jollen for å få denne med. Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
"Mathilde" Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Jollen må merkes navnet til moderskipet også. Ingen slike vilkår dersom du tegner særskilt forsikring på jolla. Link to post
olpi Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Legg til verdien på jolla til moderskipet og få dem til så spesifisere jolletype og motor og at denne r inkludert. Koster meg et par hundre kroner og forsikre en Zodiac m/8Hk når jeg gjør det slik. Link to post
Mouche Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Men hva slags forsikring snakker vi om? Kun ansvar? Ansvar og delkasko (brann og tyveri)? eller full kasko? Hva slags egenandel? Hvilket beløp forsikrer man for? Vanskelig å mene noe om dekning eller pris uten å definere behovet eller hvilke risiki man ønsker avdekket! Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
"Mathilde" Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Min jolle er forsikret med minikasko. Dekker jolla m/motor inntil 10 hk. Brann, tyveri, skadeverk m.m. Fratrukket div. rabatter etc, betaler jeg ca 450 kroner pr år for dette. Jolla-pakka kostet noe i overkant av 20.000 kr så det syntes jeg forsikringsmmen er verdt. Link to post
tomeriks Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 I Gjensidiges kaskoforsikring er jolle og motor dekket med en viss sum. Det som ofte er litt dumt er at de fleste med større båter har valgt en høyere egenandel enn standard egenandel (3000,-). Derfor kan det være lurt å i tillegg forsikre jolla med standard egenandel, koster 200-300 kr i året med kaskoforsikring, avhengig av jollas verdi og toppfart.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn