Jump to content

Må man forsikre slepejollen sin?


Espen C

Recommended Posts

Men hva slags forsikring snakker vi om? Kun ansvar? Ansvar og delkasko (brann og tyveri)? eller full kasko? Hva slags egenandel? Hvilket beløp forsikrer man for? Vanskelig å mene noe om dekning eller pris uten å definere behovet eller hvilke risiki man ønsker avdekket! :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Min jolle er forsikret med minikasko. Dekker jolla m/motor inntil 10 hk. Brann, tyveri, skadeverk m.m. Fratrukket div. rabatter etc, betaler jeg ca 450 kroner pr år for dette. Jolla-pakka kostet noe i overkant av 20.000 kr så det syntes jeg forsikringsmmen er verdt.

Link to post
Share on other sites

I Gjensidiges kaskoforsikring er jolle og motor dekket med en viss sum. Det som ofte er litt dumt er at de fleste med større båter har valgt en høyere egenandel enn standard egenandel (3000,-). Derfor kan det være lurt å i tillegg forsikre jolla med standard egenandel, koster 200-300 kr i året med kaskoforsikring, avhengig av jollas verdi og toppfart..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...