Jump to content

Diverse spørsmål om Johnson 8 hk 2000 modell


Espen C

Recommended Posts

Alle 2-taktere produsert i løpet av de 30 siste årene kan gå på 2%. (Eneste unntak jeg kjenner til er Seagull)

 

Når det gjelder manual, har du klikket på "Klikk her og les før du poster" øverst på emnelisten? :smiley:

Beklager at jeg maser om dette, men vi må altså holde annonser og manualspørsmål utenfor Åpent Forum.

 

Husk, innlegg blir aldri bare borte. Er det vekk er det fordi vi har slettet det, normalt pga av de nevnte regler.

Link to post
Share on other sites

Har en Evenrude 8Hk 2000 modelle og den skal ha 2%. Tror alle "amerikaner" skal ha det. "Japsene" går ofte på 1%.

 

Justeringen ytters på håndtaket har jeg også, men har ikke skrudd på den. Trodde det var for å justere hvor hard gassen skal være. Altså en justerineg av friksjonen på gashåndtaket. Det er mulig jeg tar feil. Kjøpte moteren denne våren, og har brukt den lite.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fant ut av det den ytterste delen av gasshåndtaket er tomgangsjustering men det sitter en skrue rett innenfor det svarte håndtaket som er til å justere friksjonen på gasshåndtaket,

nå lurer jeg på hvordan man åpner luftfilteret finner ingen ting om dette det er kanskje bare til å sprette den i fra hverandre med en skrutrekker eller lignende?

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Johnson 9.9 fra en gang på 80tallet (tror jeg, selger visste ikke helt). Denne er merket 1:100 men jeg liker å ha litt mer enn 1% olje på tanken likevel. Tror ikke det gjør noen skade, snarere tvert imot :smiley:

 

Der er normalt ikke luftfilter på disse motorene, bare en slags lydpotte/støydemper.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Johnson 9.9 fra en gang på 80tallet (tror jeg, selger visste ikke helt). Denne er merket 1:100 men jeg liker å ha litt mer enn 1% olje på tanken likevel. Tror ikke det gjør noen skade, snarere tvert imot :smiley:

 

The official stance on 1964 and newer OMC engines is to run them 50:1 and it's a good rule of thumb to follow on the bigger motors. OMC also renegged on the late 1980s 100:1 recommendation on the smaller (4-35hp) motors, bumping them back to 50:1.

 

2% er bra.

 

 

Arne Kjeti

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...