Jump to content

Trimmflaps på Nidelv 26.


kennilse

Recommended Posts

Noen som har erfaring med trimflaps på Nidelv 26.

Tenker da på hydraulisk flaps. Må båten være tverr akter for å montere slike. Evt. går det an å lage noe som flapsen kan monteres på. Hadde vert kjekt å kunne trimme litt, av og til.

Båten marsjer med 12-13 knop.

 

Mvh

Gingolos

Austrheim

Mvh

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Ja, sikkert fint å kunne trimme, men N-26 trenger et såpass kraftig løft at det er bedre å sette på en fast flaps.

Asdal trading leverte i allefall tidligere slike, og når du ser størrelsen på dem, skjønner du at de små trimflapsene ikke vil gjøre nytten.

 

Båten blir en helt annen når du får på en flaps - større fart, og bedre vinkel.

 

-koh

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

 

Synes egentlig ikke at den graver seg ned bak så mye.

Nå er det gjort en liten forandring i båten. Vanntanken på barbord side, er gjort om til drivstofftank og ny 100L. vanntank er monter fremme i baugen på barbord side. Dette hjelper godt på med å holde baugen nede.

Tror nok at båten hadde gått mer økonomisk med en flaps fra Asdal Trading. Har på følelsen av at det hadde vert mere å hente, hvis jeg hadde hatt mindre motor. Nå har jeg 105 hk. og det ser ut som at det holder i massevis.

Savner muligheten til litt justering ved skeiv last. Vil dette bedre seg med fast flaps også?

 

Mvh

Gingolos

Austrheim

Mvh

Kenneth

Link to post
Share on other sites

OK - den faste vil nok til en viss grad rette opp for skeivbelastning, men ikke på samme måten som justerbare.

 

Litt overrasket over at du er tilfreds m en såpass stor motor og uten flaps. Hvilken fart får du m 105 hesteren ?

 

Min gjorde ca 15 kn m 77 hk etter at jeg fikk på flaps.

 

-koh

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...