Jump to content

bayliner 2858 - tips og råd...


Avsluttet2

Recommended Posts

Kikker og kommer til å kikke på større båt. Når skiftet skjer er nok mer tilfeldig, men kona har pr. nett forelsket seg i bayliner 2858 med flybridge.

Noen som har positive eller negative erfaringer/synspunkter med denne båten?

 

Har lest erfaringsdatabasen og ser at de er noe "vinglete" i lav hastighet og har forstått at de er sensitive for vind når en skal legge til.

Noe annet?

Noe jeg bør se spesielt etter - svakheter?? Noen årsmodeller jeg bør unngå? Noen spesielle endringer i modellen som er viktig å få med seg?

Ser at der er andre betegnelser på baylinere med flybridge på rundt 30 fot. Er dette eldre modeller?

Link to post
Share on other sites

Om det er modellen som de laget fra og med 1995 du tenker på så liker jeg den godt utvendig, tidløs design. Hemligheten bak denne båten er at de har laget dørken veldig lavt i båten, noe som gjør den romslig inni og at en får grei takhøyde selv med salongen på flybridgen. Den har nok endel vindfang denne som alle flybridge båter så det bør en være obs på. Har du unger med så skal du være klar over at det ikke er dører inn til lugarene (det er det jo ikke plass til heller).

I 1991-1992 laget de også en model som heter 3058 som er mye lik denne båten.

Går en opp ett hakk kommer du til 3258 (slik som min) men da blir det dobbelinstallasjon og endel høyere pris.

Link to post
Share on other sites

Har du unger med så skal du være klar over at det ikke er dører inn til lugarene (det er det jo ikke plass til heller).

 

Så en på Finn som hadde bygget inn hovedkøyen i bauen, men jeg synes ikke det er noe særlig da det ødelegger romfølelsen i denne båten. Stikk køyen er romslig til 2 barn og baugkøyen er svær. Bra uteplass og romslig flybridge for båt i denne størrelsen. På fly'n sitter du godt i le for fartsvinden, romslig plass til beina og tiltratt som gir god komfort underveis. Styrepos nede er bare for regnværsdager :cheers: . Toalettet er litt trangt, men det går an å dusje der og dorullholderen er godkjent :smiley: Styreposisjon nede har klappsete orginalt noe som gjør pantryet stort. Bra med stueplass og stort kjøleskap. Motor under 250 hk(diesel) anbefales ikke :yesnod: Baugpropell er et must mener mange pga avdriften i vind, men jeg klarer meg uten foreløbig og Bravo 3 drevet er veldig bra ved manøvrering akterover

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei, jeg har en 89 mod., 30 foter med flybrigde, men uten truster. Det er riktig som du sier at den kan være vinglete i lav hastighet. Kjør aggregatet helt ned og månøvrer med lite rattgang. Det samme gjelder når en sjal legge til kai etc. kom rolig inn, bruk minimalt av motor og du skal se at den fungerer bedre enn mange andre båter.

Link to post
Share on other sites

Kjøp ikke eldre enn 90mod.

Stor forskjell i kvalitet på det ekeltriske og motor. Det var US coastguard som overtok produksjoen i 90. Og Mercruiser tok over etter OMC!

Ellers er det en grei båt... kanskje viktigere enn båten i seg selv er hvem/hvor du handler båten... Finn noen som er seriøse om du skal importere fra USA, det er nok da du får mest båt for pengene.

Link to post
Share on other sites

Bare trivelig erfaringer med denne båten. Kjører bravo 2, og det kan nok være litt vinglete i lav fart men ikke problematisk. Bakking er heller ikke like greit som med duoprop. Må bare huske på å bruke forsiktig ror så går det greit. Med fullt utslag går den samme veien uansett hvilken side rattet står i. Har gått fint uten baugthuster så langt.

Forkabinen er stengt av med forheng. https://baatplassen.no/bildearkiv/0/547/dscf0231.jpg Som flere andre sier; Båten tar seg fint ut fordi den ikke er så grådig høy, til tross for flybridgen.

Link to post
Share on other sites

.

Stor forskjell i kvalitet på det ekeltriske og motor. Det var US coastguard som overtok produksjoen i 90.

 

Hei

 

Ble litt nyskjerrig på hva du mener her, kan du utdype litt hva du mener. US Coastguard produserer vel ikke Bayliner ? Er det eventuelt godkjenning av båten som Coastguarden begynte med i 90 eller ?

 

Er ellers enige at Bayliner er en av få båter som kler en flybridge selv om de er under 30 fot.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...