Jump to content

Mariner 4HP 4-takt - problem!


MajorAndy

Recommended Posts

Hej,

 

hjælp mig med at redde ferien for børnene: Vores gummibåd-motor - en Mariner 4 HK / 4-takter har fået et pludseligt problem: Har kørt helt fint hele ferien. Løb i dag tør for benzin, vi fyldte på og den kørte fint igen. Men efter 1/2 time opstod problemet;

 

Motoren starter fint og går fint i tomgang. Men når jeg gasser op "dør" motoren. Bruger jeg choker kan jeg få den op i omdrejninger - men den "trækker" ikke.

 

Det virker som om det har noget med benzintilførsel at gøre - men hvad skal jeg lede efter?

 

Hjælp påskønnes - tak :-)

 

 

Dansken

Link to post
Share on other sites

Tak for svar - jeg prøver at rense filter mm. Og ja - jeg har også lavet Bitteliten-nummeret flere gange.... 3. gang bliver man rigtig sur på sig selv...

 

Jeg går ud fra at man finder filteret ved at følge benzinslangen... :-)

 

 

Dansken

Link to post
Share on other sites

Pluggene kan ha mye og si,det er ikke sikkert de gir sterk nok gnist.Hvis dårlig gnist motor kan starte men orker ikke og dra noe særlig når den for motstand.Men som sagt ikke sikkert det er dette men bare en mulig løsning hvis ikke noe av de andre tips hjelper.MvhBjørn :fishing:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Tænker at jeg ville fortælle hvordan denne fejl blev ordnet - til inspiration for andre og til dem, der var så flinke at hjælpe med svar. :yesnod:

 

Efter at have renset benzintank, skiftet benzin til garanteret ny og frisk benzin, blæst forgaser igennem med luft og adskilt/renset/samlet den lille brændstofpumpe......var fejlen der stadig.

 

Tjekkede tændrøret og at der var gnist. Elektroden var lidt grålig men der var masser af gnist og motoren startede som nævnt fint men døde når den blev varm.

 

Skiftede så alligevel tændrøret for en sikkerheds skyld. Og...

 

 

Problemet løst!

 

Det havde jeg ikke regnet med. Men for 50 kroner fik jeg "ny" motor igen...

 

 

Dansken

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...