båtøystein Startet 14.Juli.2007 Del på Facebook Startet 14.Juli.2007 Hei! vi er en liten gruppe på utkikk etter en båt som har potensiale som restaurantbåt. dette kan være en charterbåt, kutter eller en hvilkensomhelst båt med potensiale og bør ha et stort dekk med potensiale som "spisested", innabords arealer til et lite kjøkken, toalett/toaletter, lugar for 2-4 personer. etter mye undersøkelser ser vi det som mye sansynlig å måtte bygge om en aktuell båt til vårt formål. Ønsker å få kontakt med eier av en båt til vårt formål som er villig til å selge og evt. personer med erfaring fra restaurering av båt til hjelp med diverse arbeid til dette prosjektet eller gode tips om hvor vi kan finne gode hjelpere. Ta gjerne kontakt! Sitér dette innlegget Link to post
Jack Sparrow Svart 14.Juli.2007 Del på Facebook Svart 14.Juli.2007 finn.no????? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=9&tot=9 Sitér dette innlegget Link to post
båtøystein Svart 14.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2007 joda...er selvsagt meget oppdatert der... Sitér dette innlegget Link to post
Jack Sparrow Svart 14.Juli.2007 Del på Facebook Svart 14.Juli.2007 ja men trykte du på linken? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 14.Juli.2007 Del på Facebook Svart 14.Juli.2007 Kan kanskje være at 1,7 mill. er i overkant?? Finnes mye som er rimeligere som kan settes i god stand til dette formålet. Men...utenom "classified-stedene>" har jeg ingen tips - dessverre... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
båtøystein Svart 14.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2007 joda...perfekt skute det der, men prismessig litt i overkand ja.. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 denne da? http://www.radfjord.com/index.php?option=c...key=2&hit=1 Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 (redigert) Det var en her oppe i Bergen som slåss med tollvesenet om en slik båt, vet ikke om den er sent til spikerfabrikken enda men om du søker litt i Bergensavisen og Bergens Tidene så kan det være du får deg ett rimelig prosjekt. Det var vel moms/ikke moms det dreide seg om og x antall tidligere eiere. Men blir momsen betalt er jo saken grei. Den siste turen den hadde var for noen måneder siden hvor den lå på Tollboden med en "Takk for hjelpen Tollvesen" på en stor banner. Skulle vere greit å finne den Redigert: Obs, for sent... Artikkel i BT Redigert 16.Juli.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 (redigert) Hei! Vær klar over at myndighetene er rimelig strenge mhp charter/restaurant båter. har dere tenkt en ren restaurantbåt som ligger fast ved brygge, eller charter som også skal seile. Vet at antallet charter båter i Indre Oslo fjord har blitt betydelig færre de siste par årene, såvidt jeg skjønner er dette pga en kombinasjon av flere årsaker. Tøff konkurranse i et fallende marked (fjordfyll er ikke lenger "så kult" som det var) Men like viktig var visst myndighetenes strengere krav, mht passasjer sertifikater, seilings tillatelser, støyforskrifter, mattilssynet osv. osv. Tror det greieste ville vært å satse på en "ferdig" charter båt med gyldig pass. sertifikat etc. Dette koster nok mer enn en gammel frakte / fiske båt som dere bygger om, men overraskelsene og problemene har "litt" mindre sjanse for å dukke opp. Selv ville jeg tenkt meg om både 10 og 15 ganger dersom jeg skulle startet med noe slikt i Indre Oslo fjord. Husk det er kort sesong og store kostnader! Andre steder, eller dersom dere har et HELT spesiellt konsept, kan det kanskje funke. Mvh Trygve Redigert 16.Juli.2007 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.