Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Det ble ikke mer enn drøye 8 nm i dag.

Kom ikke fra kaia før skonnerten var godt kl. 1230.

med vind 7 - 12 90 grader mot kaia og med baug spring gikk det greit.

Da vi kom til Rundkøbing og så ledig longsideplass smatt vi inn der og her er det "relativt lunt" mellom kasta 1,3 til 14,3ms.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Da ligger vi ikke så langt fra hverandre :-)

Det kom et svensk ektepar å la seg utapå oss for en times tid siden, og de hadde seilt fra Svendborg i dag. Det hadde vært opp i 18 m/s utpå på veien over. Jeg valgte å dra tidloig, og slapp unna med det halve. Det kommer noen skikkelige vindkuler her også, men vi ligger greit i le for det værste. På en annen side, så har jeg jo plutselig fått mast, med tanke på at de andre ligger på meg.Hvis det ikke hadde blåst, så hadde det vært umulig å være ute uten å svette ihjel vil jeg tro.

Link to post
Share on other sites

Rudkøbing

Langeland er en øy i Langelandsbæltet, eller den sydlige del av Storebælt i Danmark. Den ligger mellom Fyn, Tåsinge og Ærø i vest og Lolland i øst. Øya er 52 km lang og opp til 11 km bred, og har et samlet areal på 284 km². Rudkøbing er Langelands største by, andre større byer er Bagenkop, Lohals, Spodsbjerg, Tranekær og Tullebølle.

Langeland er landfast med Fyn via en bro fra Rudkøbing til Siø og en demning fra Siø til Tåsinge, som igjen er forbundet med en bro til Svendborg.

Etter en rask svipptur i et par gater utkanten av byen trenger en flere dager her.

Vi la oss i handelshafen og det var lurt.

 

Fergen til Stryø

bilde

Strandpromenaden med hus til salgs

bilde

I morger er det sirkus i byn

bilde

Badestrender

bilde

Og badehus

bilde

Hekkekunst

bilde

Er de gamle farlige

bilde

Ikke Dansk byggestil

bilde

En dekorativ hage

bilde

Den gamle kornmølla,

bilde

 

PS. 23,1 grader kl. 20.58

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

bilde

Sitter mutters alene på flyen, med kurs for Stege. Det var litt humpete fra nordapissen av Langeland, og over Storebælt. Vind rett i mot, og litt sjø nå, men ikke plagsomt. Det var solnedgangen jeg foreviget på det forrige bildet, og på Lohals kan de det med solnedganger :-)

Link to post
Share on other sites

Står opp 06.40 når jeg ikke har ferie. I dag sto jeg opp 07.00 :-)

Har kommet til Stege på Møn, etter 50 nm i sola.fin liten by.

Jeg kikket litt på kartet over Stege Bukt, her var det ukomfortabelt grunnt. Med 2 meter dybe, hva med ålegress her inne?

Har på følelsen av at her skulle man hatt utvendige kjølesløyfer...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...