MajorAndy Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Kjellu: Kerteminde er også en fin by! God tur her på Samsø er havnen nu på 95% belægning men jeg forventer at vi når 130% igen om nogle timer. Som sædvanligt er det to Norske både, der tager prisen for største båd i havnen. To Fairline Squadron på +55 fod fra Hamar. Jeg vidste ikke at Hamar lå ved kysten...? Fik ellers lidt drama her, da bådnaboen hoppede ned fra sin sejlbåd på den lave brygge og hans ben gik ret gennem bryggen og han landede med al sin vægt. Jeg var sikker på at hans skinneben var brækket men han havde bare fået et meget stort blåt mærke. Kunne have gået meget værre. Denne brygge er rusten og rådden og burde ikke være åben efter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Bryggene i Ballen har vært dårlige de siste 10 år, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Erik Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 To Fairline Squadron på +55 fod fra Hamar. Jeg vidste ikke at Hamar lå ved kysten...? Norsk Tipping som utbetaler Lottopremiene ligger på Hamar... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
MajorAndy Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 (redigert) Lidt fotos fra Ballen: Ballen set fra søsiden. Herlig sommerstemning Skøn gammel turistbus fra 1934 Afdelingen for norske både (fra Hamar) Bryggen hvor min bådnabo hoppede ned og gik igennem! Pilrådden! Cykeltur til Tranebjerg hvor byens seværdigheder blandt andet tæller (nok) verdens mindste gågade. Perfekt sommer her nu. Lige nu er der 30 grader i salonen og 26 på agterdækket. Sådan skal det være :-) Redigert 8.Juli.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 (redigert) Nå er sommeren kommet hadde en eventyrlig tur til Faaborg flatt vann og 3ms i hekken.Her i gamle havna har det hver fullt siden kl.13.00. Redigert 8.Juli.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 9.Juli.2013 Del på Facebook Svart 9.Juli.2013 Gik fra Samsø i morges lidt i ni. Spiste morgenmad med fuld sol på flybridgen mens vi sejlede langs Samsø nordpå og gennem Kyholm rende øst for øen. Lidt som at være i skærgården med lave øer og smalle sund. Meget flot! Nu er vi i Ebeltoft og ligger i skudehavnen. Her er mange ledige pladser og det samme er der i trafikhavnen ved siden af. Solen skinner, det lufter blidt og livet er godt! Onsdag bliver blæsende så her bliver vi nok i byen og hvis alt går vel rammer vi Svenskekysten midt på torsdagen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2013 Del på Facebook Svart 9.Juli.2013 Vi her i Faaborg til i morgen. En Svensk og en Norsk båt her, men det renner på med Tyske båter. Ser at værmelllingen er bra for de neste dagene, mulig en burde prøve en av uthavnene i ommråde. GT-N8010 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Her i Ebeltoft blæser det godt i dag. 9 m/s i middelvind og op til 13 målt i stødene. Masterne gynger godt og det hyler i fald og stag men solen skinner og det er 23 grader på agterdækket i læ af presenningen. I dag er jeg glad for de små flytbare rykaflastere jeg investerede i. Vi satte dem på i går aftes, da det blæste op og der var mærkbar bedring fra første øjeblik og vi har sovet fint på trods af uroen. Her er lidt billeder fra et solvarmt Ebeltoft: Redigert 10.Juli.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Nogen på Læsø (Vesterø) der kan give en status på pladser? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Som sædvanligt er det to Norske både, der tager prisen for største båd i havnen. To Fairline Squadron på +55 fod fra Hamar. Jeg vidste ikke at Hamar lå ved kysten...? Disse to Squadron 58 har vel hjemmehavn på Tjøme, nærmere bestemt Havna Hotell. Flotte båter! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Men hvorfor har de Hamar som hjemmehavn? Er det virkelig lottopræmier.., Sitér dette innlegget Link to post
Kjellu Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Er det noen som har erfaringer med Svendborg, havn og seilforhold? Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
Key Freak Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Si det.. Det bor nok på Hamar. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Zhik Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Dramatikk på Anholt i dag. Kollisjon mellom fergen og en 57 fot seilbåt inne i havnen. Det blåste ca. 13 m/s. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Flid Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Nogen på Læsø (Vesterø) der kan give en status på pladser? Ikke mange plasser ledig til en båt som din i kveld. Mye vind i dag og ingen har forlatt havnen. Redigert 10.Juli.2013 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 10.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Er det noen som har erfaringer med Svendborg, havn og seilforhold? du bør ikke være for sein utpå dagen da er det lite med plass igjen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Kjellu Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Takk, Careka:) Seiler fra Kerteminde i morra kl 08, og håper på fin seilvind nedover. Hvilken havn går man til?. Vi trenger litt plass med båten vår... Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Flid, jeg regner med at mange forflytter sig i morgen. Satser på at ankomme ved 13-tiden. Vi må se om det kommer til at fungere. Tak for rapport :-) Kjellu, tag inderhavnen i Svendborg, midt i byen og er du der i god tid får du plads langskibs. Der er også en marina lidt vest for byen mod broen, men den er mindre charmerende, synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellu Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Takk for svar:) Vi håper det er plass til oss når vi ankommer.... Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
Careka Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Takk for svar:) Vi håper det er plass til oss når vi ankommer.... Det er altid en plass, samme hvor en kommer, man skal bare være litt kreativ, så finne man en løsning. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Så ligger vi på Læsø sammen med halvdelen af den norske fritidsflåde... Utrolig så mange her er! Flid og Tom Rør er spottet. Sidstnævnte takket være den sprælske gummibåd. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Eirina og jeg hadde en hyggelig bryggeprat med Major Andy her på Læsø.Hyggelig å se ansiktet bak navnene på Baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Ja, selv tak :-) fine møder i sommerlandet og godt at få ordnet verdenssituationen. . God tur videre. Læsø i dag er da virkelig som en bådsommer skal være. Jeg kan i hvert fald ikke klage over noget. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 (redigert) Aftenstemning på Læsø Afgang i morges klokken 8. Kendt BP medlem skal tanke inden afgang. Vi blev en time forsinket på vej mod Sverige. Tågen lå tæt nord for Læsø og jeg sejler altså ikke fuld fart i tåge. Det kostede en time Redigert 12.Juli.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.