Jump to content

Status på Danskekysten og sørover

Careka

Recommended Posts

Kjellu: Kerteminde er også en fin by! God tur her på Samsø er havnen nu på 95% belægning men jeg forventer at vi når 130% igen om nogle timer.

Som sædvanligt er det to Norske både, der tager prisen for største båd i havnen. To Fairline Squadron på +55 fod fra Hamar. Jeg vidste ikke at Hamar lå ved kysten...?

Fik ellers lidt drama her, da bådnaboen hoppede ned fra sin sejlbåd på den lave brygge og hans ben gik ret gennem bryggen og han landede med al sin vægt. Jeg var sikker på at hans skinneben var brækket men han havde bare fået et meget stort blåt mærke. Kunne have gået meget værre. Denne brygge er rusten og rådden og burde ikke være åben efter min mening.

Lidt fotos fra Ballen:

bilde

Ballen set fra søsiden.

bilde

Herlig sommerstemning

bilde

Skøn gammel turistbus fra 1934

bilde

Afdelingen for norske både (fra Hamar)

bilde

Bryggen hvor min bådnabo hoppede ned og gik igennem! Pilrådden!

bilde

Cykeltur til Tranebjerg hvor byens seværdigheder blandt andet tæller (nok) verdens mindste gågade.

Perfekt sommer her nu. Lige nu er der 30 grader i salonen og 26 på agterdækket. Sådan skal det være :-)

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Gik fra Samsø i morges lidt i ni. Spiste morgenmad med fuld sol på flybridgen mens vi sejlede langs Samsø nordpå og gennem Kyholm rende øst for øen. Lidt som at være i skærgården med lave øer og smalle sund. Meget flot!

Nu er vi i Ebeltoft og ligger i skudehavnen. Her er mange ledige pladser og det samme er der i trafikhavnen ved siden af. Solen skinner, det lufter blidt og livet er godt!

Onsdag bliver blæsende så her bliver vi nok i byen og hvis alt går vel rammer vi Svenskekysten midt på torsdagen.

Her i Ebeltoft blæser det godt i dag. 9 m/s i middelvind og op til 13 målt i stødene. Masterne gynger godt og det hyler i fald og stag men solen skinner og det er 23 grader på agterdækket i læ af presenningen.

I dag er jeg glad for de små flytbare rykaflastere jeg investerede i. Vi satte dem på i går aftes, da det blæste op og der var mærkbar bedring fra første øjeblik og vi har sovet fint på trods af uroen.

Her er lidt billeder fra et solvarmt Ebeltoft:

bilde

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Som sædvanligt er det to Norske både, der tager prisen for største båd i havnen. To Fairline Squadron på +55 fod fra Hamar. Jeg vidste ikke at Hamar lå ved kysten...?

Disse to Squadron 58 har vel hjemmehavn på Tjøme, nærmere bestemt Havna Hotell. Flotte båter!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Flid, jeg regner med at mange forflytter sig i morgen. Satser på at ankomme ved 13-tiden. Vi må se om det kommer til at fungere. Tak for rapport :-)

Kjellu, tag inderhavnen i Svendborg, midt i byen og er du der i god tid får du plads langskibs. Der er også en marina lidt vest for byen mod broen, men den er mindre charmerende, synes jeg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...