Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Noen som hva den ovale, avgrensede stiplede linjen i N- S retning med den lille sirkelen inni merket med "2mt" utenfor Skagens odde er for noe?

 

Navionics på både padda og plotter sier bare "obstruction" uten noe mer info.

Jeg gikk såpass nære på innsiden og kunne ikke se noen forskjell på bunnen.

 

 

Noen som vet?

 

 

 

bilde

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Vi gikk fra Tyskland og opp til Stubbkjøbing, videre til Vordingborg, Så til Agersø, deretter opp til Langør for anker 2 dager.

Så i dag fra Langør og rundt til Mårup, her må vi få påfyll av mat osv.

i Morgen blir det sørover igjen til Endelave, Så blir det nedover i lillebelt igjen, og ned til Dyvig, for så å ta nordover igjen til Fredricia,

Vi skal være der 10 august, så blir vi der i 3 uker, så seiler vi hjemover i slutten av august.

Super sommer med Varme, sol og vind,

Vi har seilt 800nm + til nå og det blir sikkert 600 til før vi er hjemme.

 

(Det var Vindø treff her i Mårup havn 15 stk skinnende Vindø båter og dere stolte eiere. Flott syn.

Og her i Mårup har det de beste WIFI nettet vi har påtfuffet i noen havner. kjapt .

Ha en flott sommer,

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Noen som hva den ovale, avgrensede stiplede linjen i N- S retning med den lille sirkelen inni merket med "2mt" utenfor Skagens odde er for noe?

 

Jeg vet ikke helt om det er alvorlig ment.

 

Det du viser er Skagens Rev. Dersom du gikk der den gule streken er har du hatt flaks.

Skagens Rev er et rent sandrev uten morenekjerne som endrer seg hver gang det har vært uvær. Det gjør også Grenen som er den nordøstligste del av Danmark. Gjør at området er umulig å kartlegge.

Link to post
Share on other sites

...savner Langør i år, så jeg håper du gir oss et par bider derfra Careka !! :pray:

De ligger på FB, det er formye styr og legge dem ut her.+ de kommer på bloggen. :pray:

i går hadde vi 10 s/m og 29 grader, i Langør, og det kom in flere som prøvte og ankre i Sjø-gresset, så vi hadde fin underholding. :thumbsup:

Deb ene dragget netsen ned på revet før han forstod at ankeret ikke holdt. Og han prøvte flere ganger, med samme resultat, Han hadde CQR anker. og båten var rundt 45 fot. Rakk 3 pils før han gav opp. :lol:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da har vi hatt noen nye havner.

Fra Langør, gikk vi til Mårup, på andre siden, her har de raskt og godt nett. det beste .

Så seilte vi ned til Endelave, der kom det en Bavaria 50 seint på kvelden, og det blåste endel, Den krasjet bare 4 ganger, i inløpet før de fikk den fortøyd, 10 stk mannfolk var ombord. neste dag var det ikke plass for oss med cat og komme ut, så vi måtte hjelpe dem å flytte båten, "hjelpeløse" var de.(tysk charterbåt med dansk kaptein, som ikke var trygg på seg selv)

 

Så seilte vi ned til Fredricia og var innom dyrlege for å få pillen til Capt Willy før hjemreise. og stempel i passet at han er medinisert.

Så vider nedover og in i Gamborgfjorden til en plass som heter Svinø. Der har Middelfart Seilf. sin lille brygge med grillplass inne på land. her grilla vi den kvelden.

Netse dag tok vi sydover igjen og in i Hederslev fjordn også til en liten brygge som en båtf. har hyggelige folk, gjestfrie.

Netse dag videre sydover til Dyvig. her lå vi ved hotellet, og i den andre marina på andre siden er det nå kommer "Brugsen" så man kan fylle op med mat.

Så gikk turen nordover til Assens, marina, her grilla vi utenfor klubbhuste til Assens Seilf.

Deretter opp til vår plass i Fredricia Marina, det var så langt i år. nå venter det siste tur hjemover i slutten av august.

nå blir det rett hjem til det vakkre vestland.

 

Tror ikke vi har hatt en så flott Danmarks tur noen gang, Varmt SOL seilevinder, badetempratur, nye bekjentskaper. rett og slett en super tur.

jobber med å oppdater blogg, http://lagoon380careka.blogspot.no

 

så får planlegging av neste års tur starte. om ikke lenge :thumbsup:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Da er omsider vi kommet oss over til Danmark. Sterkt forsinket pga vær etc. Ligger i Skagen og her er fortsatt ett par ledige longside plasser i dag til tross for at de reserverte sørligste gjestehavna til fiskebåter i dag. Det er ingen som ligger dobbelt i dag, men det måtte vi i går, selv om den andre havna var åpen da. Fint vær, grei temp, og endelig har vi smakt stjerneskudd, og det var en positiv overaskelse :-)

Nam!

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Stjerneskudd er det jeg kaller ett skikkelig smørebrød.

En skikkelig høydare med 2 glass riktig fludium ed siden. Det lille glasset kan gjerne fylles en gang eller to under måltidet.

Er det lenge til Juni?? :giggle: :giggle:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Neste helg blir det å seile nordover, så var det om sommerværet ennå holder. en stund til. :pray:

 

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Da seilte jeg fra Fredricia opp bak Endelave og på baksiden av Tunø, videre opp til Grennå.

Her var ikke mange båter å se nå, noen få Danske og Tyskere som er på vei hjem.

Og noe Danske som skulle ut på helgetur,

 

I Grennå er det meget god plass :thumbsup:

I morgen blir det videre Nordover, De melder flott seilevind opp i 13-15 s/m.

Det er ennå 17-20 grader. Fullt av "Marihøner" og sommerfulg har eg au hatt ombord i dag.

 

Tar sikte på Sæby, eller rett til Skagen, været avgjør hvor langt jeg kommer.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Da seilte jeg fra Fredricia opp bak Endelave og på baksiden av Tunø, videre opp til Grennå.

 

 

I Grennå er det meget god plass

I morgen blir det videre Nordover, De melder flott seilevind opp i 13-15 s/m.

 

Tar sikte på Sæby, eller rett til Skagen, været avgjør hvor langt jeg kommer.

Hoppet over Ebelthoft. Beste by'n nord for Fyn?

 

Ser at seilere og motorfolk ser forskjellig på hva som er flott vind :lol:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har vært der før, og nå er jeg på vei hjem. seiler alene. Så mer, en transport av skute hjem.

Og vind fra land i Danmark er bare lekkert, nesten ingen sjø.


Og prisen for å ligge i Fredricia 1 mnd er 1500.-

Og de har god plass og gode togforbindelser både fra Hirtshals og Kjøbenhavn.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

7.5 time far Grennå til Sæby, lite vind i morres men så kom den til gangs i 1030 tiden, da gikk den fra 12 knop til 36. og jeg måtte ta et rev i storseilet og rullet in 3 stk i genoaen, så cruset opp over med 8-10 knop.

Tok igjen en gjeng som seilte regatta, De så litt deppa ut der de slet og trimmet seil, mens jeg seilte avslappet forbi på autopilot :)

Life is good in a Cat :)

Sola skinner her i Sæby og det uler i mastene på endel båter. God plass er det også. Ligger noen tyskere. Så sier værmeldingene mye sterk vind de neste dagene, så får vel drøye litt før jeg krysser Skagerak.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Kos deg Careka :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ligger rett bak "Jesus" og er litt redd for at disse plakatene han har oppe i riggen skal blåse av og treffe meg.

Får håpe han har snakka med han der oppe, sånn at de sitter godt fast.

Blir her til mandag, da Sæby er en bedre plass en Skagen. Tar til Skagen på mandag for overfart Tirsdag, hvis været er med meg.

Vi får se.

Danmark er jo en bra plass å være :thumbsup:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Du får be mannskapet på Jesus på "en lille en" så skal du se plakatene kommer i hodet på deg :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da var jeg i Skagen, Jeg å Dronninga, De kom tilbake til sitt Skip nå, og vinket fint til folket.

Det er en til Norsk båt her, ellers er været fint, solen skinner og vinden avtar.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...