Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Takk for tipset alle sammen. Jeg har litt nettproblemer, så jeg må sjekke om det er mulig å kjøpe et simkort med data her nede. Ligger nå i Grenaa, og drar til Ebeltoft i morgen tidlig, hvis alt går etter planen. Vurderer da om vi går til Samsø, og deretter over til Sjælland, eller om vi drar videre nedover.

København er ihvertfall lagt inn i planene. Får håpe det går like lett å få plass der som i fjor.

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi seilte fra Grenå i dag og er fortøyd i Gilleleie. Så langt jeg kan se er vi eneste norske båten her. Blir videre til København der vi skal vente på en vennebåt før vi går rundt sørspissen av Sverige å Gøta hjem igjen.

 

Vi har stort sett vært forholdsvis heldig med været og har hatt fine etapper. Kun litt regn mellom Sæby og Hals.

Link to post
Share on other sites

Tom, vet ikke hvor mange ukene dere har på dere.

 

Har ikke vurdert å gå Lillebelt , Syd av Fyn - Sjælland og så til København den veien?

Blir klart endel nm, ekstra. Og intet problem å 2 uker der sør.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Helt klart. Noe en må ta hensyn til.

 

Er ikke bare den nøgne ø rundt der da :)

 

Var selv innom Byene, Bogense, Fredricia, Assens, Ærøkøbing , Svendborg og Nyborg, før jeg gikk nordover gjennom storebelt og til Ballen på Samsø, for ett par år siden

 

Helt klart ikke Køben, men f. eks Svendborg er en forholdsvis stor by.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det høres forlokkende ut, og ferie har jeg egentlig nok å ta av.

@ Flid: Sto opp med småfuglene i dag, og vi ankom Ebeltoft litt over halv elleve.

De dristet seg til å ta 150; for havneleie :giggle: . Det er sant som de sier i reklamen "Det er deilig å være norsk i Danmark"

Link to post
Share on other sites

For deg som stadig nevner Stjerneskudd.

Er/var en liten fiskerestaurant borte I fiskehavna, som het "Den lille måke". Ett lite gult bygg. Beste stjerneskuddet jeg har spist. Restauranten var til salgs for 2 år siden, så jeg vet ikke hvordan ståa er der nå.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

En ting å være obs på.

I gamlebyen stenger matserveringen tidlig.

På det Det gamle rådhus var det stopp kl 20.00 - 21.00

Var I allefall slik I midten av Juni det året jeg var der. Mulig noe lengre oppe nå I Juli?

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...