Regina III Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Juelsminde? Er det et greit sted å gå innom? Så absolutt! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Takker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Knallfint nå. Tunø i bakgrunn Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 God fiskebutik i Juelsminde! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Gleder oss :-) Vi har en rolig ferd i dag Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Er grønn av misunnelse når jeg ser bildene dine Tom. Det området du er nå og skal videre til så vi på veien hjem i fjor i strålende vær, og det frister veldig å komme tilbake dit. Tror ikke det lar seg gjøre i år, men neste år har jeg store planer lengre tur både i tid og distanse :-) Håper dere som er nedover pøser på med bilder og raporter så jeg har opplsagsverket klart til senere :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Skal prøve å sende avgårde noen bilder underveis, så de værste abstinensene blir tilfredstilt. Klarer nok ikke å gjøre det like flott som Regina og roger-jo, men det blir som det blir Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Dårlig planlagt ikke å ha med kameramannen fra henteturen, Tom. Litt hensyn synes jeg du bør ta. Misunnelig? Ikke noe særlig! God tur videre :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Juelsminde Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Juelsminde Litt stor Helt grei :-) Ehhh? Flott her nede Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Blitt en kløpper med bilder nå Tom....eller er det damene dine som hjelper til? Vi dro over til Knipla i dag og gikk til videre til Smøgen. Silkeføre hele veien. Lite trafikk. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Blitt en kløpper med bilder nå Tom....eller er det damene dine som hjelper til? Vi dro over til Knipla i dag og gikk til videre til Smøgen. Silkeføre hele veien. Lite trafikk. Gjør det selv, men det måtte en kone til for å vise meg . God tur videre, og hils Din fru :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 (redigert) Fra Burgstaaker satte vi kursen for Kiel fjorden og Schilksee men ette at rederinnen hadde finlest Havnegauidene måtte vi til Strande for få diesel. Merkelig at en på lange strekk stadig må vike for møtende båter for ikke å kollidere. Det tyder på at vi bruker samme de samme bøyene og at autopiloten er bra til å holde kursen. Eneste Norske båten vi har sett i Tyskland er Fantasy. Da vi kom til Strande møtte vi dette skiltet, men ingen til å stemple passet. La meg på enden av brygga ved siden av bunkringskaia. Da spratt det ut en Gretten fyr fra bua og sa at jeg ikke kunne ligge der.. Det ente med at han ringte havnesjefen og jeg fikk ligge der, men jeg måtte forhale 3 m. Som var ok, men jeg skiftet over til SB dieseltank først og hentet nøkkel for å åpne tankloket. da kom han kjeftende og sa jeg ikke at du måtte forhale 3 meter? Joda sa jeg men er det ikke bedre å bunker først? da pumpa var 6 m unna. Skal si fyren ble bli, og pistolen var i hullet før jeg rakk og blunke. Første gangen jeg ikke har bunkret selv og ikke en dråpe på dekk. Strande så ut som en forstads by med noen restauranter ved havnen . Det var stille i fiskehavnen. Det var gror godt i seilermiljøet i Strande, kriteriet for å bli med var at en kunne gå rigge Optimistjolla sjøsett og komme seg oppi uten hjelp. Det var så fascinerende å se de minste stabbet i sikksakk for å greie å holde igjen vogna. Det å seile må de ha fått inn med morsmelken og instruktører passet på hele tiden. Redigert 7.Juli.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Ligger nå i Årøsund, og sola varmer godt. Hadde en fin tur fra Juelsminde, og inn i Lillebælt. Får ikke lagt inn bilder, da nettverket jeg betalte for ikke strakk til:-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Minnene strømmer på :-) Der var vi innom og tanket Diesel i fjor. Havnen på fastlandsiden av sundet. Kostet 12.00 DK da. Var ikke lett å få øye på den vesle pumpa på kaia i innløpet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Her er det stille og rolig. Det sto i havneguiden at det var købmand her, men han hadde lagt med. Måtte rusle bort til en campingplass( huffameg), for å handle i minimarkedet. Skjønte da hvorfor vi velger båt framfor vogn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Årøsund ja, ikke verdens navle, men en koslig liten plass for en dag eller to. ikke mye stress I den havna. Var vel jeg som nevnte dieselprisen for Saap I fjor. Det jeg glemte å skrive, var hvor pumpen var lokalisert. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roger jo Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 (redigert) Minnene strømmer på :-) Der var vi innom og tanket Diesel i fjor. Havnen på fastlandsiden av sundet. Kostet 12.00 DK da. Var ikke lett å få øye på den vesle pumpa på kaia i innløpet. Vi var der for to år siden koselig sted. Redigert 7.Juli.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mariell Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Var vistnok en købman ett par km, langs veien mot Haderslev. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Fikk beskjed om at det var på campingen man kunne handle, ellers måtte man til Haderslev. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Fergen til årø Årøsund badehotell Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Ok da har vel han stengt sjappa. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roger jo Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 (redigert) På vei til Kappeln traff vi på 8 slike et nydelig syn. Kappel har fået navn fra Sankt Nikolaj Kapel, som nævnes første gang i 1375. Kapellet blev senere erstattet af en kirke. Byen lå i middelalderen i Ny Herred. I 1406 kom byen under Slesvig domkapitel. I 1533 blev Kappel og omegnen et godsdistrikt under Røst gods. I 1600-tallet ville godsejeren Ditlev Rumohr gøre Kappels indbyggere til livegne, og det endda efter at kappelborgere lige havde løskøbt ham fra tyrkisk fangenskab. Hans krav om livegenskab førte til en større udvandring fra Kappel. Cirka 100 familier valgte i 1667 at etablere et nyt bysamfund på den lille ø Arnæs i Slien. Først i 1799 blev livegenskabet ophævet af den danske statholder i hertugdømmerne Carl af Hessen. I 1814 oprettede Carl af Hessen de første danske kolonihaver i Kappel (Carlshaver eller Carlsgärten). Carlshaverne var nyttehaver. Ideen var at give byens borgere mulighed for at forsyne sig selv med frugt og grøntsager. I 1800-tallet var Kappel en af de vigtigste danske flådebyer. I 1842 fik byen status som flække (handelsplads) og efter 1853 blev den hovedbyen i det nyskabte Kappel Herred. Efter den 2. Slesvigske Krig blev Kappel en del af Tyskland. Byen fik i 1870 købstadsrettigheder. En fast færgeforbindelse mellem Kappel og Ellebjerg blev etableret i 1671. I 1927 kom en drejebro til. Først i 2002 blev den nye klapbro indviet. Kappels byvåben viser den hellige Christoffer, der bærer Kristus som barn over en flod eller en fjord. Takstein kunst Byens hollændermølle Amanda er fra 1888. Den blev bygget på tomten af en tidligere nedbrændt mølle. Udover kornmaling blev møllen også brugt som savværk. Vindmøllen var i brug indtil 1964, blev erhvervet af kommunen i 1974 og gennemgribende restaureret i 1977. I dag findes her et lille møllemuseum. Amanda er med en højde på 30 meter den højeste hollændermølle i Sydslesvig Det er fisk i de fleste gatene Hundebar de er flinke til å tenke på de firbente her. Den nuværende Sankt Nikolaj Kirke blev opført i 1600-tallet som senbarok bykirke. Den blev bygget på grunden af den første kapel, som har givet byen dens navn. Kirkens altertavle stammer fra 1641. ter den højeste hollændermølle i Sydslesvig Er du glad i kaker er dette kafeen. Mellom 1130 og1400 kan en også få noe varmt. Onkel politi. Det var samlet bort i mot 20 slike på oppsiden av broen Trenger du noe , så finner du det her. En fast færgeforbindelse mellem Kappel og Ellebjerg blev etableret i 1671. I 1927 kom en drejebro til. Først i 2002 blev den nye klapbro indviet Her lå vi De har tjent gode penger. Redigert 7.Juli.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Litt off topic kanskje, men hvorfor er det felter på Europakartet til Navionics som er mørkere enn resten? Jeg kjøpte det her om dagen. Ser at deler av Danmark er mørkere .Er det ikke inkludert i prisen? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Danmark var med før, men nå får du bare kjøpt Danmark separat. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.