Tom Rør Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Noen bilder fra Lohals på nordvestsiden av Langeland var et godt valg, selvom det kun ble 25 nm fra Svendborg. Kjempekoselig liten havn. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Det ble ikke mer enn drøye 8 nm i dag. Kom ikke fra kaia før skonnerten var godt kl. 1230. med vind 7 - 12 90 grader mot kaia og med baug spring gikk det greit. Da vi kom til Rundkøbing og så ledig longsideplass smatt vi inn der og her er det "relativt lunt" mellom kasta 1,3 til 14,3ms. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Da ligger vi ikke så langt fra hverandre :-) Det kom et svensk ektepar å la seg utapå oss for en times tid siden, og de hadde seilt fra Svendborg i dag. Det hadde vært opp i 18 m/s utpå på veien over. Jeg valgte å dra tidloig, og slapp unna med det halve. Det kommer noen skikkelige vindkuler her også, men vi ligger greit i le for det værste. På en annen side, så har jeg jo plutselig fått mast, med tanke på at de andre ligger på meg.Hvis det ikke hadde blåst, så hadde det vært umulig å være ute uten å svette ihjel vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) Vi har erfaring med at en bør væer i havn før 1300Ja en renner vekk med mindre enn 5ms. Kort vei til førsre vannhull.img]https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1906/Nettbrett Redigert 9.Juli.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) Rudkøbing Langeland er en øy i Langelandsbæltet, eller den sydlige del av Storebælt i Danmark. Den ligger mellom Fyn, Tåsinge og Ærø i vest og Lolland i øst. Øya er 52 km lang og opp til 11 km bred, og har et samlet areal på 284 km². Rudkøbing er Langelands største by, andre større byer er Bagenkop, Lohals, Spodsbjerg, Tranekær og Tullebølle. Langeland er landfast med Fyn via en bro fra Rudkøbing til Siø og en demning fra Siø til Tåsinge, som igjen er forbundet med en bro til Svendborg. Etter en rask svipptur i et par gater utkanten av byen trenger en flere dager her. Vi la oss i handelshafen og det var lurt. Fergen til Stryø Strandpromenaden med hus til salgs I morger er det sirkus i byn Badestrender Og badehus Hekkekunst Er de gamle farlige Ikke Dansk byggestil En dekorativ hage Den gamle kornmølla, PS. 23,1 grader kl. 20.58 Redigert 9.Juli.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Herlige sommerbilleder, rogerjo! Dejligt med rejseberetninger fra ens eget land - set gennem en turists skrape øjne jeg håber at dine billeder kan inspirere flere nordmænd til at prøve noget andet end Skagen og Sæby. Imponerende ture I tager! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Det ser flott ut roger-jo. Det er så mange fine steder her nede, at det er plass til flere lange sommerferier på oss i framtiden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Som jeg skrev tidligere Tom. Kan godt være der nede I ukesvis. Desverre har jeg ikke tid, andre prioriteringer enn ukesvis på båttur for øyeblikket. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Ikke ille i det hele tatt :-) Lohals havn Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 (redigert) Greit å sitte med morgen kaffe'n og se på soloppgangen når det er slik (eller var det kanskje solnedgangen i går kveld). Kos dere i "syden" Redigert 10.Juli.2014 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Misunner deg den flotte soloppgangen, Ligger i le av mølla litt så jeg mistet sola en time enda, men fordelen er at det bare er 22 grader inne i båten svalt og godt på morgenen. Det må ha hvert tropenatt i natt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Flid Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Roger og Tom... Takk for fine bilder. Vi har kommet hjem etter mange uker i DK men jeg kjenner det "røkker" litt i tenningsnøkkelen når jeg ser bildene og leser det dere skriver. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Sitter mutters alene på flyen, med kurs for Stege. Det var litt humpete fra nordapissen av Langeland, og over Storebælt. Vind rett i mot, og litt sjø nå, men ikke plagsomt. Det var solnedgangen jeg foreviget på det forrige bildet, og på Lohals kan de det med solnedganger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Og jeg som trodde at du var en morgenfugl sol opp 0452 i dag Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Flid Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Og jeg som trodde at du var en morgenfugl sol opp 0452 i dag Ingen rørleggere er morgenfugler... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Står opp 06.40 når jeg ikke har ferie. I dag sto jeg opp 07.00 :-) Har kommet til Stege på Møn, etter 50 nm i sola.fin liten by. Den gamle byporten Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Vi pleier å ligge i havna nærmest broa. Har du funnet bakgården med flere vannhull på styrbord når en går fra havna opp hovedgaten. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 (redigert) Fant bakgården, men det ble en Carbonara på en sjappe langs veien istedenfor :-) Redigert 10.Juli.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Har noen her inne forhåndsbestilt plass i Chritianshavn Kanal eller deromkring? Mente Major Andy snakket om det i fjor ved disse tider. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Du kan prøve disse beliggende ved Overgaden Oven vandet udfor nr 94-100 Kajformand: Jan Carstensen tlf. 2045 6064 Kaj 3: beliggende ved Overgaden Neden vandet udfor nr. 53 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Flid Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Har noen her inne forhåndsbestilt plass i Chritianshavn Kanal eller deromkring? Mente Major Andy snakket om det i fjor ved disse tider. Du kan bestille her: www.trangraven.dk Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Står opp 06.40 når jeg ikke har ferie. I dag sto jeg opp 07.00 :-) Har kommet til Stege på Møn, etter 50 nm i sola.fin liten by. Jeg kikket litt på kartet over Stege Bukt, her var det ukomfortabelt grunnt. Med 2 meter dybe, hva med ålegress her inne? Har på følelsen av at her skulle man hatt utvendige kjølesløyfer... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Havnevagten Anne på Wilders Plads Marina kan fanges på mail/telefon. Find det på deres hjemmeside. Men jeg havde en kollega der prøvede for et par uger siden og der var alt booket mange uger frem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.