Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Jeg kikket litt på kartet over Stege Bukt, her var det ukomfortabelt grunnt. Med 2 meter dybe, hva med ålegress her inne?

Har på følelsen av at her skulle man hatt utvendige kjølesløyfer...

Båten stikker 1,8m har ikke problemer med 2m i kartet. det blir en vane.

Ikke galt med ålegress over Stege Bukt, det er verre mange andre steder.

En må ha sjøvannsfilter som sjekkes etter behov (kommer an på hvor en ferdes)

En gang full i glassmaneter en gang mye ålegress skal sjekke i morgen 3 ganger på 6 uker.

Har tatt inn loggen 2 ganger stoppet P:G:A ålegress.

det er renner med staker der det er grunt.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Båten stikker 1,8m har ikke problemer med 2m i kartet. det blir en vane.

Ikke galt med ålegress over Stege Bukt, det er verre mange andre steder.

En må ha sjøvannsfilter som sjekkes etter behov (kommer an på hvor en ferdes)

En gang full i glassmaneter en gang mye ålegress skal sjekke i morgen 3 ganger på 6 uker.

Har tatt inn loggen 2 ganger stoppet P:G:A ålegress.

det er renner med staker der det er grunt.

Godt å vite roger-jo :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

God tur videre Tom. Vi følger dere på kartet. Hils jentene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vi ligger i Ystad. To andre norske båter her. Har vært frisk vind i tre dager nå og vi har hatt mere en nok vær midt i mot. til søndag snur vinden og blir mere riktig for å gå nordøstover. Vi har tenkt oss til Bornholm men været ser dessverre ikke helt barnevennlig ut enda. Mulig vi bare hopper over for denne gang.

Link to post
Share on other sites

Det er dieselpumpe på brygga i Rødvig, og det er ikke betjent. På en annen side, så tror jeg ikke de vil ha kunder, for de har lagt gjesteplasser foran pumpa, og da blir jeg for lang til å legge til som folk. Mulig jeg karrer meg litt videre. Mulig Køge marina er et potensielt stoppested? Blir ikke så veldig omvei.

Det blåser fremdeles friskt her, og vi hadde en humpete tur over hit i dag. Håper det løyer litt til i morra.

 

Ikke høre om "let Diesel", de sier marinediesel fri for BIO.

 

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du diesel nok opp til Vallensbæk ?

Køge er den dårligste havnen vi har hvert i i hele Danmark (2012)

Dette er fra loggen.

 

Synd at Gamle havna i KØGE er stengt for lystbåter en blir jo forvist til lystbåthavnen 1,5 km fra byn.
Her må en lete rekke opp og rekke ned fot å finne plass og er det endelig et grønt skilt
så er plassen for smal.
La inntil bunkerskaia og tok bena fatt for å finne stort nok hull, og lykkes med det.

Etter å har blitt oppdratt til kildesortering på småsteder ruslet jeg stolt i land med glass papir og husoldningsafall
i tre poser er vi tilbake til stein alderen alt i en konteiner. HUFFF.
Køge marine er den landets billigeste kr.100 med vann,strøm, internett og diesel til kr.12 ??.
Det hjelper ikke at KØGE by er kåret til Danmarks beste handelsby i 2010, da burde de ha satt opp buss fra marinan til sentrum.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Ser at Køge er en stor omvei,så den utgår. Sjekker været før jeg drar, og hvis det ikke er så mye sjø, så tusler jeg rett opp mot Kongens by :-)

Den leia på innsiden av Amager, er den farbar for sånne som oss? Ser den på padda i skrivende stund. Er det sluse der?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...