Jump to content

Sitteplass til barn i båt?


Muffe

Recommended Posts

Lurer på om det finnes enkle "barneseter" eller andre lure løsninger for barn som kan plassere/festes i de ordinere stolene/sitteplassene i en båt ?

 

Greit å ha kontroll på 2 åringen og vite at han sitter trygt i stolen om det skulle komme en overaskende bølge.

 

Tips mottas med takk

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Det finnes et utall av forskjellige seter til bil som helt sikkert kan tilpasses deres behov, ville dog vurdert å kjøpe brukt. Først og fremst må du jo ha et sete med egne seler, dvs ikke et sete hvor bilbeltet går over barnet. En annen løsning jeg har sett blitt brukt er sykkelseter, her er jo festene tilpasset ramma på sykkelen og de har gjerne en patent for hurtigløsning av setet. Dvs at man også kan kjøpe flere fester og montere ulike plasser.

 

Sykkelseter er egna til utendørsbruk, hvis det er det du trenger.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Me kjøpte eit sete som er laga for å festast til bordet. Slike fås kjøpt på butikkar som sel barnevognar, og kostar ca. 300 nok.

Dei toler barn opp til 15 kg.

Ein god investering som er mykje brukt. Einaste ulempa er at trekket ikkje kan takast av og vaskast.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Brukte IKEA's barnestol til 115 kr (tror jeg det var) + 2 "ryggsekkstropper" med hurtiglås (bena kastes eller lagres hos svigermor). Skar noen små slisser for stroppene i setet med en kvass Stanley-kniv og festet det til ryggstøet i båten. Dette gjorde jeg i fjor og det funker fremdeles bra i år når poden er blitt 2+.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...