Mazda6 Startet 30.November.2003 Link til dette innlegget Startet 30.November.2003 Hei! Jeg har som jeg sa for en stund tilbake klart å ødelegge vindskjermen min litt, og vil skaffe ny på billigst mulig måte. Tror dere det går greit å sette det inn selv, hvis man får det levert ferdig utskjært, og bøye det selv i den formen det skal være?? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.November.2003 Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 Tror du burde få den ferdig bøyd til av de som skal lage den. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 30.November.2003 Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 Hei Jeg har vært i kontakt med en firma som heter noe a'la Plastprodukter. Har ikke tlf.nr eller adresse akkurat her. De skal lage ny vindskjerm til meg med den gamle som mal. Etter eget utsagn er det ikke noe problem. Har en bekjent som har brukt dem med god erfaring. mvh giver ps Sender tlf.nr når jeg får tak i det. Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 30.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 Trodde det skulle gå greit å bøye det selv jeg... Hva regner du med å betale? Jeg har da en Terhi 430 S, 15 fot... Et firma som drev med sånt skulle ha ca 3000 kr for det! Lønner det seg da å kontakte en glassmester, de gjør det vel billigere? Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 30.November.2003 Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 Plastprodukter har salgskontor i Oslo og produksjon i Fredrikstad tror jeg, Plastkompaniet som ligger i Oslo er også en mulighet å prøve. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 30.November.2003 Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 I denne linken finner du noe om en som lager vindskjermer. Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 30.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 Ja men...er person fortalte meg istad at han hadde prata med en fyr som drev med å lage vindskjermer. Denne personen sa at akryl-glass er ganske "mykt" eller noe sånt, slik at det går fint ann å bøye det bare man legger "press" på det.. Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 30.November.2003 Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 Du trenger jamn varme for å bøye ackryl ellers så knekker den. Du bør også bruke ekstrudert ackryl da denne er mer motstandsdyktig mot riper. Ring Morten Kaalstad i Plastkomponenter i Oslo Tlf. 22172785 . Eller Produksjon i Fredrikstad Tlf.69351960 Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Mazda6 Svart 30.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 Så hvis det er varma opp, da er det bare å bøye i vei?? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.November.2003 Link til dette innlegget Svart 30.November.2003 I teorien ja.Men du burde ikke prøve det selv.Fikk laget luke i hardtop hos Kreativ Plast på Nøtterøy og fikk se med egne øyne,og det der må du ha et visst handlag for.Taket er pent buet og herdet.Best av alt,det ble bra og ordentlig på 1ste forsøk.De herder "glasset" for deg også.Meget fornøy med resultatet.Det koster litt men det kan fort bli veldig mye dyrere å finne opp kruttet selv. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 4.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2004 Hei Jeg har vært ned i hallen i dag og demontert den gamle vindskjermen. Nå må det lages en ny en, den gamle har blitt ødelagt. Jeg har tapet og montert delene sammen etter fattig evne i håp om at de kan brukes som mal. Er det noen som har ett godt tips eller to om hvor jeg kan få laget en slik ? Gjerne her på Østlandet ett sted. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 4.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2004 Vi hadde vel noen tråder som gikk på dette i høst, hvor det ble henvist til endel firma som kunne noe om dette. Søk på vindskjerm i kategorioversikten. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 4.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2004 Vi hadde vel noen tråder som gikk på dette i høst, hvor det ble henvist til endel firma som kunne noe om dette. Søk på vindskjerm i kategorioversikten.HeiJeg søkte på vindskjerm, og fant ingenting av interesse. Noen bedre tips mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 4.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2004 Denne linken er til en reportasje i BM som omhandler en kar i Tønsberg som lager vindskjermer på bestilling. Vet ikke hvor gammel reportasjen er, og om karen driver i bransjen enda, men det kan være verd et forsøk. Fant den forresten i en gammel tråd som heter 'vindskjerm igjen' ved å søke på vindskjerm i kategorioversikten Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2004 Og flere tråder finnes der Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 4.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2004 Her er en bedrift i Tvedestrand som lager vindskjermer til diverse båtprodusenter. ERTEC AS, Nes Verk, N-4900 Tvedestrand. Tel.: 37 19 65 00 Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 4.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2004 alidal svarte:Her er en bedrift i Tvedestrand som lager vindskjermer til diverse båtprodusenter. ERTEC AS, Nes Verk, N-4900 Tvedestrand. Tel.: 37 19 65 00 og her er en til Colt Industrier AS, Grenstøl Teknologipark, N-4900 Tvedestrand. Tel.: +47 37 19 97 00, Fax.: +47 37 16 12 02, E-post : marketing@colt.no MAMI Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 5.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2004 Hei Plastkomponenter i Gresvig fikk jobben. To grunner til det: 1. De henter de gamle bitene som ligger bak i bilen på jobben, og bruker disse som mal for ny skjerm. 2. Har en kamerat som ble veldig fornøyd med arbeidet da de lagde avskjerming mellom rekke og dørk på hans båt. Takk for tipsene, håper noen andre kan få bruk for dem. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 5.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2004 jada: Denne linken er til en reportasje i BM som omhandler en kar i Tønsberg som lager vindskjermer på bestilling. Vet ikke hvor gammel reportasjen er, og om karen driver i bransjen enda, men det kan være verd et forsøk. Fant den forresten i en gammel tråd som heter 'vindskjerm igjen' ved å søke på vindskjerm i kategorioversikten Hadde en 15 fot Mørebas som jeg skulle selge. Vindskjermen var ødelagt og det hastet å skaffe ny. Tok kontakt med firmaet og fikk en god pris. Ble lovet at skjermen skulle være ferdig i løpet av 3 dager! Hørte deretter ikke mer. Prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Ga til slutt opp og solgte båten til redusert pris uten vindskjerm. Over en måned senere ringte karen og sa at skjermen min var ferdig. Jeg forklarte at avtalen var 3 dager, at jeg ikke hadde fått kontakt med ham og at båten var solgt. Ingen forståelse for dette; kunden hadde absolutt IKKE alltid rett! Utartet seg til litt munnhuggeri på tlf. og vi ble langt fra enige. ...og det var siste gangen jeg brukte DET firmaet! Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 5.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2004 ...og det var siste gangen jeg brukte DET firmaet! Skjønner jeg godt. Har aldri brukt firmaet selv, og må visst slutte å henvise til den reportasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 5.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2004 Tja... det var bare min erfaring med dette firmaet, andre kan jo ha hatt positive erfaringer. Derfor lar jeg være å nevne navnet. Men kommer nok ikke til å henvise andre dit! Det får være grenser for hva vi forbrukere/kunder skal finne oss i! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Grimmy Svart 11.August.2004 Link til dette innlegget Svart 11.August.2004 Hei. Jeg har en Nordkapp 17 med uoriginalt overbygg. Jeg vil gjerne ha kun en vindskjerm til bŒten. Hvor kan jeg finne det og hvilken vindskjerm er kompatibel med min Nordkapp? Eller har alle 17" like mŒl for den slags? Takk. Grimmy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.