Jump to content

Vindskjerm

Mazda6

Recommended Posts

Hei

Jeg har vært i kontakt med en firma som heter noe a'la  Plastprodukter.

Har ikke tlf.nr eller adresse akkurat her. De skal lage ny vindskjerm til

meg med den gamle som mal. Etter eget utsagn er det ikke noe problem.

Har en bekjent som har brukt dem med god erfaring.

mvh

giver

ps

Sender tlf.nr når jeg får tak i det. :cheers:

Du trenger jamn varme for å bøye ackryl ellers så knekker den. Du bør også bruke ekstrudert ackryl da denne er mer motstandsdyktig mot riper. Ring Morten Kaalstad i Plastkomponenter i Oslo Tlf. 22172785 . Eller Produksjon i Fredrikstad Tlf.69351960

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

I teorien ja.Men du burde ikke prøve det selv.Fikk laget luke i hardtop hos Kreativ Plast på Nøtterøy og fikk se med egne øyne,og det der må du ha et visst handlag for.Taket er pent

buet og herdet.Best av alt,det ble bra og ordentlig på 1ste forsøk.De herder "glasset" for

deg også.Meget fornøy med resultatet.Det koster litt men det kan fort bli veldig mye dyrere

å finne opp kruttet selv.

• 1 måned senere...

Hei

Jeg har vært ned i hallen i dag og demontert den gamle vindskjermen.

Nå må det lages en ny en, den gamle har blitt ødelagt. :headbang:

Jeg har tapet  og montert delene sammen etter fattig evne

i håp om at de kan brukes som mal. :lol:

Er det noen som har ett godt tips eller to om hvor jeg kan få laget en

slik ? Gjerne her på Østlandet ett sted.

mvh

giver :confused:

Denne linken er til en reportasje i BM som omhandler en kar i Tønsberg som lager vindskjermer på bestilling. Vet ikke hvor gammel reportasjen er, og om karen driver i bransjen enda, men det kan være verd et forsøk. Fant den forresten i en gammel tråd som heter 'vindskjerm igjen' ved å søke på vindskjerm i kategorioversikten  :headbang::confused:

alidal svarte:Her er en bedrift i Tvedestrand som lager vindskjermer til diverse båtprodusenter.

ERTEC AS, Nes Verk, N-4900 Tvedestrand. Tel.:  37 19 65 00

og her er en til

Colt Industrier AS, Grenstøl Teknologipark, N-4900 Tvedestrand. Tel.: +47 37 19 97 00, Fax.: +47 37 16 12 02, E-post : marketing@colt.no :confused:

MAMI

Hei

Plastkomponenter i Gresvig fikk jobben.

To grunner til det:

1. De henter de gamle bitene som ligger bak i bilen på jobben,

og bruker disse som mal for ny skjerm.

2. Har en kamerat som ble veldig fornøyd med arbeidet da de

lagde avskjerming mellom rekke og dørk på hans båt.

Takk for tipsene, håper noen andre kan få bruk for dem.  :cheers:

mvh

giver  :smash:

jada:

Denne linken er til en reportasje i BM som omhandler en kar i Tønsberg som lager vindskjermer på bestilling. Vet ikke hvor gammel reportasjen er, og om karen driver i bransjen enda, men det kan være verd et forsøk. Fant den forresten i en gammel tråd som heter 'vindskjerm igjen' ved å søke på vindskjerm i kategorioversikten    

Hadde en 15 fot Mørebas som jeg skulle selge. Vindskjermen var ødelagt og det hastet å skaffe ny. Tok kontakt med firmaet og fikk en god pris. Ble lovet at skjermen skulle være ferdig i løpet av 3 dager! Hørte deretter ikke mer. Prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Ga til slutt opp og solgte båten til redusert pris uten vindskjerm.

Over en måned senere ringte karen og sa at skjermen min var ferdig. Jeg forklarte at avtalen var 3 dager, at jeg ikke hadde fått kontakt med ham og at båten var solgt. Ingen forståelse for dette; kunden hadde absolutt IKKE alltid rett! Utartet seg til litt munnhuggeri på tlf. og vi ble langt fra enige.

...og det var siste gangen jeg brukte DET firmaet!  :sleep:

• 7 måneder senere...
Guest Grimmy

Hei.

Jeg har en Nordkapp 17 med uoriginalt overbygg. Jeg vil gjerne ha kun en vindskjerm til bŒten. Hvor kan jeg finne det og hvilken vindskjerm er kompatibel med min Nordkapp? Eller har alle 17" like mŒl for den slags?

Takk.

Grimmy

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...