Jump to content

Tips til lokalisering av lekkasje...


SuperGnisten

Recommended Posts

jeg har no i 2 dager prøvd å lokalisere en lekkasje i båten. det renner vann inn i bakre del av akterkabinen, men jeg klarer ikke finne ut hvor det kommer inn. har nå prøvd å tette 3 av rekkestøttene og kryssholten, samt ligge en stripe langs listen som er på rekken. det har foreløpig ikke sett ut som det har hjulpet.

 

Er det noen som har noen tips, på hvor det kan lekke??

 

Teak dekk, er disse limt til dekket, eller er det skruer i disse og som kan lekke??

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Link to post
Share on other sites

Hvis du har en delt list foreks oppå hverandre og skjøten er litt høyere.Jeg hadde en lekasje og tettet langs kanten nederst,men det var ikke der jeg hadde leksje.Vannet blir dratt inn av luften så det kan komme inn høyere oppe enn du tror.Jeg trodde vannet trakk seg inn på det nederste punktet men der tok jeg feil.Er ikke så flink til og forklare meg men håper du forstår sånn nogenlunde.Vannet trekker seg inn og oppover på en måte og nedover på innsiden der det er luft/vakkum.Sånn fant jeg ut dette hos meg. :sailing: MvhBjørn

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Har samme båt som deg og hos meg lakk det inn gjennom dusjen på badeplattformen. Skrudde denne ut og monterte den igjen med sika. Potte-tett siden. Kan også være en dårlig kobling i dusjen om det har vært frossent vann i rørene om vinteren. En annen plass det har vært en gammel lekkasje hos meg er rundt instrumentene i styrepidestallen. Dette havner også i akterlugaren tl slutt. Dette er de to stedene jeg har hatt lekkasjer i min båt siden jeg overtok for 2 år siden. Jeg har dog ikke teakdekk, kun teak i cockpit. Denne er ikke skrudd etter hva jeg kan se.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...