Jump to content

Fart på Nidelv 26?

TNS

Recommended Posts

Hei

Har akkurat solgt båten vår, en Nidelv 24, for å kjøpe oss større båt. Vurderer sterkt en N26 men er usikker på¨fartspotensialet på denne båten. Jeg har hørt at med 86HK så går det ikke fortere enn 10 knop? Hos andre går det i 15 knop med samme motor, og så finnes det 105 hesteren der noen skryter på seg 18-19 knop i topfart :crazy: . Hva er deres erfaringer, gamle og eksisterende N26 eiere? Marsj og toppfart?

Takker for svar!

Hei

Jeg har en Nidelv 26 med 105 hk. Volvo P.

På 3100 omdr. marsjer jeg med 12 kn. Tror 3100 omdr. er i minste laget på marsjfart. Max omdr. er 3800, men jeg synes både motor og båt er mest behagelig i denne farten. Vurderer sterkt å sette på flaps fra Asdal Trading til vinteren. Kunne egntlig tenkt meg trimflaps, men etter svarene fra tråden som det blir linket til ovenfor, så tror jeg det blir fast flaps.

Toppfarten har jeg egentlig ikke prøvd, men forrige eiger sa 16 kn.

Ellers, så er jeg kjempefornøyd med både båt og motor.

Mvh

Gingolos

Austrheim

Mvh

Kenneth

Hei.

Jeg har en N26 med 105 VP og den gjør ca 13 -14 kn med et turtall på ca. 3200. Da blir den litt "svevende" Jeg har flaps på min N26. Den ruller nok en del men jeg har ikke vært i så mange andre båter så jeg har ikke så godt grunnlag for å vurdere om den ruller mer en andre snekker. Ellers er vi svært godt fornøyd med båten. Dersom du vil ha litt mer "prat om N26" akriv gjerne en IM.

Kirkes

Hei.

Vi hadde også en Nidelv 24 før som vi var veldig fornøyd med. Det naturlige valget for oss var også å hoppe opp til en 26, men prisforskjellen her var ganske stor. Prisen var vel på rundt 350.000 nå vi tittet. Vi endte derfor på en annen båt.

Men må si at plassmessig ser Nidelv 26 veldig bra ut. Kunne gjerne tenkt meg en slik en senere hvis jeg skulle byttet båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...