Jump to content

Propell valg Honda BF45 / (Yamaha 40-55) Noen som har erfaringer?

Storskarv

Recommended Posts

Hei!

Jeg har prøvd uten hell å finne en passende stålpropell som kan gi litt mer fart på min Buster L med Honda BF45 på. Nå står det en 4 bladet propell med 12 tommer stiging på. Denne gir meg riktig omdreining (6000 rpm) men litt for lite fart. Jeg håper på å finne en god 3 blader som kunne gi meg litt mer fart. Stål er dyrt så jeg leter etter noen som kan gi meg tips slik at jeg ikke kjøper katta i sekken.

Prøvd så langt:

Ballistic 13 tommer stål: Alt for lett (på turtall sperra ca 6900 rpm)

Powertech 16 tommer stål: Alt for tung (5100 rpm)

Original 3 blader alu Honda: Litt for lett (6400 -6500 rpm)

Solas alu propell 13 tommerl: Dritt propell!, spinner på aks, og gir samme toppfart som org. 4 blader.

Har noen erfaringer med Yamaha stålpropell? Det ligger et par på ebay som kan være av interesse... Disse passer rett på Hondaen, men skal jeg satse på 13 eller 15 tommer? Det virker som stålpropellene har meget forskjellige egenskaper og to13 tommere kan ha helt forskjellige egenskaper selv med nesten lik diameter!

Eventuelt kan jeg få min Honda forhandler til å bestille en original Honda 3 blader på 14 eller 15 tommer. Men hvor mye turtallet synker på disse med å gå opp en eller 2 tommer har jeg ikke funnet ut. Har noen prøvd? Kan hende 15 toms blir litt tung for vannsport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...