Jump to content

Snart servering i Sandspollen


CB.

Recommended Posts

Snakket med Harald som er grunneier for store deler av Sanspollen og det ser ut til at det kan bli åpnet for servering på egnet serveringsted innerst i pollen. (Norvest) Søknad er allerede oversendt til kommunen så da får vi håpe at dette kan bli noe av for neste sesong.

 

Noen her som vet noe mere rundt detaljene ?.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Mere dobbeltmoral enn dette skal en vel lete lenge etter!

Hver helg er dette de samme personene som kjører i skytteltrafikk med lettbåten inn til våre brygger å lufter bikkja, kvitter seg med søppel og parkerer på våre plasser.

Og det er tydeligvis ikke alle båthavner i Osloregionene som tilbyr eierene parkering i ferien, for her parkerer flere bilen sin og blir hentet av mann/barn i lettbåten både i helger og ferien.

 

Dessuten tror jeg disse dobbeltmoralistene mer enn gjerne hadde brukt de fasiliteter som hadde blitt almennheten til gode.

 

Desverre tror jeg ikke Werpen får bygge ut mer i Pollen pga at det bor flere med lilla skjerf i nærområdet som er mer opptatt av janteloven.

Link to post
Share on other sites

Desverre tror jeg ikke Werpen får bygge ut mer i Pollen pga at det bor flere med lilla skjerf i nærområdet som er mer opptatt av janteloven.

Flott. Vi klarer oss utmerket i Pollen uten servering.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Tenk så deilig å ligge på Svai i pollen for deretter bruke jolla inn for en liten halvliter, slipper unger,kjerring og mas for en periode. :flag:

 

Eller hva med noen søte blondiner som sitter lettere bekledd og tar seg et glass vin på uteresturanten, kan man ha det bedre som mann...... :drink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Er ikke det innlysende da.

Se innlegg lengre opp, og det er også båtfolk med splittflagg.

Dessuten er det min erfaring etter flere år at de som skaper mest støy, bølger og trafikk i pollen er ikke de med fast båtplass som kns påstår, men de som buker pollen som "uthavn"

Link to post
Share on other sites

Tenk så deilig å ligge på Svai i pollen for deretter bruke jolla inn for en liten halvliter, slipper unger,kjerring og mas for en periode. :flag:

 

 

 

Ja Contraband, du er nok en person som kan innrette deg "på livets lyse side", men samtidig greier du nok å provosere en del mennesker her på BP. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er ikke det innlysende da.

Se innlegg lengre opp, og det er også båtfolk med splittflagg.

Dessuten er det min erfaring etter flere år at de som skaper mest støy, bølger og trafikk i pollen er ikke de med fast båtplass som kns påstår, men de som buker pollen som "uthavn"

Forstår fortsatt ikke hva problemet ditt er jeg.

Mener du at folk ikke skal ankre opp i Sandspollen?

Link to post
Share on other sites

Ja Contraband, du er nok en person som kan innrette deg "på livets lyse side", men samtidig greier du nok å provosere en del mennesker her på BP. :yesnod:

 

Jeg håper da ikke folk blir provosert, tross alt har de fleste her vært/er gift og sammen med kvinnfolk noen år. :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Forstår fortsatt ikke hva problemet ditt er jeg.

Mener du at folk ikke skal ankre opp i Sandspollen?

Selvfølgelig ikke, skal prøve å spisse svaret:

Dobbeltmoral- KNS og flere ønsker flere båtplasser i Oslofjorden, men nei ikke i Sandspollen for den bruker vi som "uthavn".

Men når det først er private brygger/søppelkasser/parkeringsplasser, bruker vi de gjerne.

 

Og det er pisspreik av KNS og si at ved utbygging ødelegges vannspeilet og trafikken inn/ut av pollen økes.

Da det er besøkende båter som besørger dette idag + unger som racer rundt med småjoller.

Må jeg få minne om at det er 5 knop i hele pollen og 150 utenfor innløpet og langs land i Hurum Kommune.

Det er fullt mulig å bade i pollen hele uken, men når søndagen kommer er den så forurenset og det flyter dritt i overflaten.

Dette må jo komme fra båter som ikke har septikktank.

 

Problemet for oss:

-Er trafikken inn/ut av våre brygger av gjestende joller, og det er flere enn enn en gang oppvasken, kaffekopper o.l har gått i dørken.

-Parkerte "gjestebiler" på parkeringsplassen.

-Fulle søppelkasser pga "gjestendes" søppel.

-Forurenset badevann pga septik fra "gjestende" båter

 

Har selvfølgelig ikke imot at mange bruker Pollen, men at de bruker de fasiliteter som vi med fast plass betaler for er vi ikke veldig glad for.

Og det er merkelig at de som fastholder på dette med friluftsområder absolutt må presse seg sammen på samme sted, istedenfor spre seg over flere områder.

Og da tenker jeg på bl.a Hallangspollen, Sætrepollen, området mellom Torvøya og Hjelp etc.

Dette er plasser vi frekventerer hvor en kan ligge trykt for de fleste vinder og uten å måtte ligge oppe hverandre.

Link to post
Share on other sites

Desverre tror jeg ikke Werpen får bygge ut mer i Pollen pga at det bor flere med lilla skjerf i nærområdet som er mer opptatt av janteloven.

Nå har heldigvis Fylkesmannen etter megling med Hurum kommune tatt til fornuft og kommet fram til et forslag som som gjør at Werpen får lov til å bygge ut bla. bryggene sine. Og at det det legges bedre til rette for de som ønsker å gå langs kyststien.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Er ikke det innlysende da.

Se innlegg lengre opp, og det er også båtfolk med splittflagg.

Dessuten er det min erfaring etter flere år at de som skaper mest støy, bølger og trafikk i pollen er ikke de med fast båtplass som kns påstår, men de som buker pollen som "uthavn"

Jeg som trodde at Sanspollen var en uthavn. :confused:

Link to post
Share on other sites

Nå har heldigvis Fylkesmannen etter megling med Hurum kommune tatt til fornuft og kommet fram til et forslag som som gjør at Werpen får lov til å bygge ut bla. bryggene sine. Og at det det legges bedre til rette for de som ønsker å gå langs kyststien.

 

Hei "Lipperten"

 

Fikk med meg det også etter prat med Harald. Tror også det på sikt kan bli mulig med servering, uansett er det flott om det blir slik ikke minst blandt hyttefolket der. Kjenner mange der borte:-)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...