Jump to content

Kristiansand Gjestehavn

Seiljåtten

Recommended Posts

Er det noen av forumets medlemmer som har erfaringer fra Kristiansand Gjestehavn? Hvordan er inntrykket av denne havnen sammenlignet med de andre havnene dere har besøkt? :flag::flag_sw::flag_da:

Dersom det er heller har vært vind, kan det bli ganske skvalpete på flytebryggene der. Mange har sovet dårlig p.g.a dette. Dersom du velger å gå inn i moloen er det greit å vite at det relativt grunt der (dersom du har dyp kjøl på seilbåten)

Var innom for å sette noen i land der i forrige uke og det var TRANGT! Anbefaler deg mye heller å benytte uthavnene på Bragdøya (flere mulighet her), Lyngøya eller Flekkerøya. Da får du en naturopplevelse gratis på kjøpet og det er bare en jolletur om noen skulle få urbane abstinenser.

Hvis du derimot har 'liten' båt er Fiskebrygga et bra alternativ. Riktig nok uten tilkopling til strøm eller vann men helt i ly av alt som heter skvulping..

20 sek å gå til Joker for å handle kolonial; 50 sek å gå til Dolly Dimple.

Overnattet der en gang i forrige uke og kommer gjerne igjen :wink:

Har sansen for Kristiansand gjestehavn, men bare hvis jeg kan ligge bak moloen. På utsiden av moloen er det ingen skjerming i det hele tatt.

Bra vask- og dusjanlegg. Koselig havneområde.

Greie priser etter 1. august.

Jeg har bare gode erfaringer med Kristiansand gjestehavn. Fint anlegg og gode sanitærforhold.

Rød markering i bildet viser hvor jeg lå sist jeg var innom (med seilbåt som stakk 1.80 dypt).

Der lå vi godt og skjermet.

kristiansand.jpg

Bildet er sakset fra finn.no