Jump to content

Kombi GPS for sjø/land

Suggen (i sundet)

Recommended Posts

Hei! Er det noen her som vet om en god stemmestyrt GPS for bilbruk, som også fungerer greit til sjøs?

Og i tilfelle hvilken?

Ketil :confused:

Tittet på linken, og den ser jo grei ut, men jeg vet ikke hva som er den beste løsningen for meg. Greia er at jeg skal kjøpe meg en bil gps nå, men til båten trenger jeg ikke noen gps før til neste år da den ligger på land pga. en større ombygning. Det skjer jo noe hele tiden med disse elektroniske duppedittene, både med pris og prestanda.

Ketil

Hei,

Det funker bra både i bil og på båt.... jeg er fornøyd med GPS'en (skjerm, batteri tid, MapSource på PC) men liker ikke å betale så mye for å oppgradere kart (hver gang), å kjøpe bil kit/ekstern antenna og å kjøpe minnebrikke....

Andy

Det ser ut som skjermene på kombi gps`ene blir små i forhold til de siste bilversjonene til garmin/sony/magellan osv.(4,8") Kan jo ikke koble opp laptopen i bilen heller :crazy:

Jeg får forske litt til på sakene før jeg går i butikken senere idag. Blir egentlig litt svimmel av alle de forskjellige modellene som er å få.

Takker for svar.

Ketil

Edited by lucielle (see edit history)

Magellan Crossover kan brukes både på sjø, vei og terreng, men vil nok føles som et kompromiss både på sjø og i terreng.

Så billige som bilnavigatorene har blitt er det nok bedre å kjøpe to seperate enheter. Kjøpte en TomTom One for 1995kr, og er godt fornøyd med den. Ser ikke behov for større skjerm enn 3,5" i bil, fordelen er også at den er hendig å ta med seg på en fottur i byen. Men hadde nok ikke vært like fornøyd med en 3,5" skjerm i høy sjø.

Hei. Jeg har en GARMIN 276C som primært ble kjøpt til båt-bruk. For å kunne bruke den "på land", så måtte jeg kjøpe et bil-kit til ca. 2000 kroner. Hadde jeg valg nå, så hadde jeg heller kjøpt en dedikert bil-navigator til bilen, og brukt 276'en i båten.

Hei!

Har en 276c som jeg forsåvidt er meget godt fornøyd med. Kjøpte for 3 år siden, da bil-gps ene var mye dyrere. Litt liten skjerm(3,8") men oppveies av meget god oppløsning. Hadde jeg valgt i DAG vill nok løsningen blitt en Garmin 525 i båt og en av de større Garmin Nuvi modellene i bil.

hei !

Jeg har en Garmin Quest den fungerer flott i bilen og helt greit i båten. Den har litt liten sjerm så det blir litt zooming inn og ut når jrg bruker den i båten. Det fine er at den har god batteri kapasitet og stort minne for kart.

Mvh balsam

Da ble det en garmin nuvi 660 idag, så kjøper jeg heller en til båten neste sesong. Jeg har så vidt prøvd den, den har veldig grei menystyring også har den innebygd handsfree for blåtann mobiltelefon. Virker som en ok gps. (det bør den være også til den prisen) :smiley:

Ketil

Edited by lucielle (see edit history)