Suggen (i sundet) Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Hei! Er det noen her som vet om en god stemmestyrt GPS for bilbruk, som også fungerer greit til sjøs? Og i tilfelle hvilken? Ketil Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Dolfin Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 GARMIN GPSMAP 276C er den eneste modellen jeg kjenner til som fikser dette, men det finnes vel sikkert andre produkter også. Lykke til i jakten på den ultimate kombi-GPS'en. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Suggen (i sundet) Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 Tittet på linken, og den ser jo grei ut, men jeg vet ikke hva som er den beste løsningen for meg. Greia er at jeg skal kjøpe meg en bil gps nå, men til båten trenger jeg ikke noen gps før til neste år da den ligger på land pga. en større ombygning. Det skjer jo noe hele tiden med disse elektroniske duppedittene, både med pris og prestanda. Ketil Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
alidal Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Vet ikke om den er stemmestyrt, men Magellan har en somakan brukes med Sjø/topo/bil Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Stellina Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Hei, Det funker bra både i bil og på båt.... jeg er fornøyd med GPS'en (skjerm, batteri tid, MapSource på PC) men liker ikke å betale så mye for å oppgradere kart (hver gang), å kjøpe bil kit/ekstern antenna og å kjøpe minnebrikke.... Andy Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Suggen (i sundet) Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 (edited) Det ser ut som skjermene på kombi gps`ene blir små i forhold til de siste bilversjonene til garmin/sony/magellan osv.(4,8") Kan jo ikke koble opp laptopen i bilen heller Jeg får forske litt til på sakene før jeg går i butikken senere idag. Blir egentlig litt svimmel av alle de forskjellige modellene som er å få. Takker for svar. Ketil Edited July 17, 2007 by lucielle (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Magellan Crossover kan brukes både på sjø, vei og terreng, men vil nok føles som et kompromiss både på sjø og i terreng. Så billige som bilnavigatorene har blitt er det nok bedre å kjøpe to seperate enheter. Kjøpte en TomTom One for 1995kr, og er godt fornøyd med den. Ser ikke behov for større skjerm enn 3,5" i bil, fordelen er også at den er hendig å ta med seg på en fottur i byen. Men hadde nok ikke vært like fornøyd med en 3,5" skjerm i høy sjø. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nab Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Hei. Jeg har en GARMIN 276C som primært ble kjøpt til båt-bruk. For å kunne bruke den "på land", så måtte jeg kjøpe et bil-kit til ca. 2000 kroner. Hadde jeg valg nå, så hadde jeg heller kjøpt en dedikert bil-navigator til bilen, og brukt 276'en i båten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ynroenn Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Hei! Har en 276c som jeg forsåvidt er meget godt fornøyd med. Kjøpte for 3 år siden, da bil-gps ene var mye dyrere. Litt liten skjerm(3,8") men oppveies av meget god oppløsning. Hadde jeg valgt i DAG vill nok løsningen blitt en Garmin 525 i båt og en av de større Garmin Nuvi modellene i bil. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
balsam Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 hei ! Jeg har en Garmin Quest den fungerer flott i bilen og helt greit i båten. Den har litt liten sjerm så det blir litt zooming inn og ut når jrg bruker den i båten. Det fine er at den har god batteri kapasitet og stort minne for kart. Mvh balsam Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Suggen (i sundet) Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 (edited) Da ble det en garmin nuvi 660 idag, så kjøper jeg heller en til båten neste sesong. Jeg har så vidt prøvd den, den har veldig grei menystyring også har den innebygd handsfree for blåtann mobiltelefon. Virker som en ok gps. (det bør den være også til den prisen) Ketil Edited July 17, 2007 by lucielle (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts